Bij de aanschaf van mijn Certina DS1 big date vorige maand hield ik een nummer twee op mijn shortlist over. Dit was de Certina DS Action, C032.851.44.087.00.
Ik vind het grijs op grijs erg mooi en de specs uitstekend voor de prijs.
Een daily beater is iets anders dan een dresswatch, dus dat was appels met peren vergelijken. Ik koos voor de dresswatch, case closed.
Mijn nummer twee op de lijst kreeg ineens een concurrent. Er is weinig prijsverschil. Het is grijs of zilver. Staal of titanium. Er zijn verschillen. Maar, hé, dit is een legitieme vergelijking. Of niet? Graag jullie mening. Ik hoor ook graag alternatieven. Spelregels: onder de 1K, grijs op grijs, een blanco bezel (dealbreaker) en liefst met een kroonbeschermer.
Ik weet niet hoe ik een poll maak of ik mag dat nog niet, wie helpt een handje? Thnx!
Als ik het topic goed interpreteer is TS nog niet tot aanschaf overgegaan maar vraagt hij naar advies cq. meningen.
Ik zou trouwens voor de Certina gaan. Ik heb zelf nog niets van Titanium maar lijkt me heerlijk licht dragen en -smaak is persoonlijk- ik vind ‘m mooier dan de Longines, vooral ook de plaat.
Of mischien deze een victorinox inox 300m ep en de enige horloge die 130 rigoreuze mishandelingen heeft door staan zie youtube(zijn er ook met grijze dial .
Of de citizen Ray Mears ,titanium,300m wp,solar,case uit 1 brok,(geen deksel).