Ik heb voor mijn verjaardag (8 oktober) een heel mooi Graf von Sponheim horloge gekregen.
Echter na een maand gebruiken viel mij op dat de datum-telling door tot 38 of 39 ging.
Is het jullie bekend ?
Ik vind het namelijk nogal raar dat hij niet tot 29-30 of 31 gaat.
Dit zou niet moeten gebeuren. Ik denk echter dat dit toch iets met de kwaliteit van het horloge heeft te maken. Het heeft een chinees uurwerk. Hoewel chinezen goede uurwerken kunnen maken zijn er ook mindere kwaliteiten.
Is normaal voor dit type chinees uurwerk. De “Big Date” functie, d.w.z. datum d.m.v. twee schijven, is op een nogal eenvoudige wijze uitgevoerd. Consequentie is dat de datum door telt tot 39 en dan terug gezet moet worden naar 1.
Glashuette Original met een Big Date bijv. doet dat anders;)
“Ik vind het namelijk nogal raar dat hij niet tot 29-30 of 31 gaat.”
Een mechanisch horloge dat het aantal dagen van iedere maand correct weer geeft (perpetuele kalender) is een geheel andere prijsklasse;)
Zo eentje heb ik er ook, nou ja niet een graf von waar dan ook maar een klokje dat doortelt na 31. En hij telt niet door t/m 39 maar 00. :+
Aan de linkerkant verspringt die naar 0,1,2 en 3 en rechts van 0 t/m 9 dus na 39 staat de datum eerst op 00. Je moet hem elke maand gelijk zetten.
Horloge vind ik wel leuk maar de minder discrete fotos niet...lijkt me niet verstandig om dergelijke fotos op het internet te poneren terwijl je bureautje vol ligt met post telnummers en dergelijke.