Grail nu even niet. Maar semi grail wel?

Hallo iedereen.

Ik zal ivm financieele redenen voorlopig niet voor mij grail kunnen gaan ( Nomos Tangente)

Een semi grail van mij is de Seiko SARB065 ook wel bekend als de ’ seiko cocktail time’

Naast deze op t gezocht forum gezet te hebben ( Dank voor de pb reactie dat een bepaalde dealer wel een goede reputatie heeft, van een mede forum lid, diegene weet wel wie ik bedoel)

Maar een rondgang op google leert mij dat ik m gewoon kom aan t bestellen vanuit Japan. Pfff

Voordat ik me toch eens ga bezig houden met paypal een paar vragen.

1. Is dit tot pakweg €500 een van de mooiste of betere keuzes voor een dress? Want ik weet ook dat siebel die actie heeft en een Hamilton viewmatc heeft in de aanbieding. Maar ik vind die eerlijk gezegd niet zo mooi.

2. Hoe zit het met de douane. Als ik t pakketje gewoon zomaar binnenkrijg moet ik dan alsnog aangifte doen of krijg ik dan gewoon zelf bericht en hoor ik niks dan heb ik mazzel hoef ik niet te betalen en hoe groot is dan de kans dat ik hierdoor heen ‘glip’?

3. Is er een mooi alternatief ( Dus lekker simpel, dress watch, niet groter dan de cocktail time, liefst automaat die ook in deze price range valt en die ik niet per se moet importeren.

Ik kijk dan bijvoorbeeld naar Tissot PRC200 blauwe wijzerplaat en blauwe band, wel quartz, Of de 'le locle tradiotional automatic

Advies en tips zijn welkom omdat ik wel snak naar een dress maar ik mijn grail voorlopig kan vergeten…

Ik ben zelf niet zo heel wild van de cocktail dial en zou dus eerder gaan voor:

andere kleurstelling maar ook prachtig naar mijn mening:

buiten Seiko heb je natuurlijk nog een hele berg dressers onder de 500 euro

persoonlijk vind ik de Tissot Visodate de mooiste: