Grand Prix d’ Horlogerie de Geneva 2025

Begrijpelijk Pieter

Dank voor de uitleg Chris

Inderdaad erg mooi :smiling_face:

2 likes

Ik vind zowel de Chopard, de Moser en de Parmigiani mooi. Best een goede score. Die Laine stukken minder, met name vanwege dat harde blauw. Die Dunselman vind ik persoonlijk niet geweldig mooi.

Deze mag wat mij betreft een prijsje krijgen, al was het alleen al om het uurwerk:
IMG_5791
De rest van de kanshebbers in de sectie ‘heren’ vond ik stuk voor stuk lelijk.

3 likes

Ik kende deze nog niet, maar was het in beginsel wel met je eens. Mooi klassiek. Wel wat veel gelijkenis met de Patek. Het merk kijkt wel erg, erg goed naar meer upmarket ontwerpen. Maar op het eerste gezicht mooi.

Totdat ik deze foto zag. Veel te groot zo te zien.

2 likes

Ziet er wel uit als een kippenpolsje hoor.

2 likes

Weet je toevallig ook de ref? Kan hem gek genoeg niet zo snel vinden…

2 likes

Sorry, nee. Ik heb een fotosearch gedaan.

1 like

Zijn wel meer (kleinere) vintage horloges met ± die vorm

Volgens mij is die PP een genta (en deze UGs ook btw)

4 likes

Toch gevonden, voor de liefhebber:
Raymond Weil Toccata 36*32mm
Nieuw model '25. Inderdaad best groot voor deze vorm.

3 likes

Wees maar blij.
Niet bij elkaar passende wijzers, rare gangreserve en een tepel op de kroon. Niet echt een succes.

1 like

Vind ik mooi!!

3 likes
1 like

Ja, deze GS mag benoemd worden Tom. Zal er een voorselectie plaatsvinden of dingen uitsluitend betalende ingezonden horloges mee in deze Grand Prix?

Bijzondere stukken @Stoic . Absoluut geen 13 in een dozijn. Als je mag kiezen welke is dan favoriet uit jouw selectie?

3 likes

Toch doen zowel independents mee als grote merken. De ingestuurde modellen lijken mij overigens minder gangbaar dan in eerdere jaren als ik mij het goed herinner :thinking:, afhankelijk uiteraard van de categorie

1 like

Verdient een vermelding, want bijzonder, complex en van Nederlandse bodem

2 likes

Mjah ik vind in zo’n wedstrijd dan toch de wat uniekere ontwerpen aansprekender.

Mooiste vind ik toch wel hazemann monnin. Vind die sonnerie echt indrukwekkend. Twee gasten beiden hun gezamenlijk ontwikkelde uurwerk gebruikt om hun eigen variant te maken als afstudeerwerk van hun studie en FP journe prijs gewonnen. Maargoed onbetaalbaar natuurlijk.

Heb zelf Lumillion in bestelling staan uit het lijstje dus die vind ik ook vet.

Maargoed Daniel Roth blijf ik ook gewoon altijd heel mooi vinden. One day….

1 like

Goede vraag, geen idee hoe dat werkt.

1 like

Oh dat staat hier vrij kort uitgelegd:

1 like