Grand Prix d’ Horlogerie de Geneva 2025

Heeft iedereen de lijst met mogelijke winnaars al tot zich genomen?
Uiteraard verschillende categorieën zoals we gewend zijn. Grote namen in combinatie met microbrands, waarvan enkele voor mij volledig nieuw zijn. Zelfs Dunselman met haar hier veelbesproken Black Tulip is genomineerd.

Als we prijzen en de gelimiteerde oplagen buiten beschouwing laten wat zijn dan jullie favorieten?

Ik trap af met:

Onze Nederlandse inbreng van Dunselman

Laine, hoewel ik persoonlijk liever hier het door hem zelf ontwikkelde horloge van @vierport had gezien

PF Tonda met microrotor in titanium

Chopard LUC :heart_eyes:

Moser x Massena

Tevens vermeldenswaardig: Oan Gio, Sea-Gull 1963 Rattrapante, Cornell Lozier, Venezianico Rendetore Utopia, Atelier Wen 2024, The Citizen 30th Anniversary, etc.

Wat vinden jullie mooi en indien mogelijk aanschaf waardig?

8 likes

Ik vind vrijwel alles uit die lijst kermis, overdreven, of zelfs uitgesproken naar.

De paar uitzonderingen:

Dit is nondeju een mooi klassiek horloge.

Dit is niet geheel toevallig mijn absolute grail watch.

Deze heb ik helaas moeten missen in de bestelronde, anders had ik er eentje.

Of dat nou prijzenswaardige horloges zijn in de ogen van de feestcommissie weet ik niet, en het interesseert me ook maar matig. Ik zou ze alledrie zo maar kunnen kopen.

13 likes

UG/Patek vibes, leuk!

2 likes

:point_up_2:

2 likes

Poah, wat een prachtig horloge zeg. Die zou ik wel een tijdje willen dragen. Heb je heel toevallig een typenummer?

4 likes

Die RW is wel een plaatje hoor.

2 likes

Wat een rare lijst, en ook een random Pelagos er tussen, die is wel echt super origineel en bijzonder hoor :rofl:

Dit is overigens echt een geweldig ding:

2 likes

Mooie voorbeelden Chris. De Credor is prachtig, maar ik kan niet wennen aan de naam. De Raymond Weil is subtiel, ingetogen en mooi. Zeker ook voor de prijs. Ben alleen persoonlijk nog niet toe aan niet ronde horloges :thinking:

Kleur en afwerking van de wijzerplaat zijn fantastisch, maar ik vind die waaier 🪭 op de wijzerplaat ronduit lelijk

4 likes
2 likes

Smaken verschillen :face_with_raised_eyebrow:

Stukken beter dan 90% van de deelnemers inderdaad. Knap ding. :ok_hand:

2 likes

Staan toch nog wel meer mooie horloges tussen :man_shrugging:t3:

Tuurlijk, maar vaak in de “tof gedaan maar niet om te dragen” sectie. Wat natuurlijk ook ergens te verwachten is, op zo’n events wil je opvallen. Maar als iedereen al rondparadeert op stilettos met een bos pauwenpluimen in zijn reet val je soms nog het meest op met iets ingetogen en clean. :smile:

Afleesbaarheid hé. Ook de initiële reden waarom Breguet zoveel soorten guilloche op zijn wijzerplaten begon te gebruiken.

1 like

image

Is dit een horloge?

2 likes

Piece of art wellicht :thinking: Tijd aflezen, geen idee hoe laat het is :man_shrugging:t3:

Vogels zijn wijzers dus 10 over 10 dan wel 10 voor 2 ?

2 likes

Je mag dus zelf kiezen hoe laat het is :joy:

Ik was superenthousiast en nog steeds alleen is de prijs wel een obstakel voor mij.:grimacing::sweat_smile:

1 like

Neuh, de vogel die dichter bij de rand staat is de minuutwijzer, de vogel dichter naar het midden is de uurwijzer.

Het is dus gewoon ouderwets tien over tien.

2 likes

Aan de hoeveelheid deelnemers/modellen en categorie prijzen te zien.
Is er maar 1 echte winnaar.

En dat is Grand prix d’horlogerie .

1 like