Grand Prix d’Horlogerie de Genève (GPHG)

Elk jaar is er de Grand Prix d’Horlogerie de Genève, dit jaar zijn er zo te zien 2 Nederlandse inzendingen :ok_hand:

Namelijk ‘Ligure watches’ met hun Tartaruga blu gmt:

Leuk dat een opkomend nieuw merk zich mag meten met grote waarden zoals Tudor en Breitling in hun categorie :muscle:

En GRÖNEFELD met hun 1941 GRÖNOGRAAF TANTALUM:

De link met alle [‘Competing watches’] (https://www.gphg.org/horlogerie/en/gphg-2022/competing-watches#2022_Plongée) vind je in deze link.

Proficiat aan beide!

16 likes

De Grönefeld is mooi, maar die andere…

1 like

De grönefeld is prachtig

"All brands can also enter the competition spontaneously via the dedicated digital platform. Those wishing to do so should send an email to organisation@gphg.orgin order to obtain a platform access code.

Entry fees amount to CHF 700 per candidate watch"

Dat verklaart dan de Ligure :confounded: De Grönefeld zal op uitnodiging van de GPHG zijn.

Bij Ligure krijg ik altijd een beetje de indruk dat ze zich overal doorheen bluffen.
Kan het compleet mis hebben natuurlijk.

3 likes

Ik vind Ligure nou niet echt iets voor die beurs. Misschien vanwege gebrek aan beter?

Maar schijnbaar kun je jezelf er voor grof geld inkopen en ik verwacht dat de haute horlogerie niet in de rij staat om zichzelf te profileren aldaar vanwege de recessie/chiptekorten/PvdA/corona etc.

1 like

Je bent niet de enige die dat vindt. Ik ook :+1:

1 like

Er staan wel wanstaltige dingen tussen zeg :confounded:

En als onze eigen @stefanketelaars had besloten mee te doen dan hadden we 3 NL inzendingen gehad…waarvan 2 absolute kandidaten voor de hoofdprijs. :ok_hand:

1 like

Volgend jaar :sunglasses::ok_hand:

5 likes

In zijn categorie past die toch mooi?

Die tag Heuer of breitling passen er in mijn ogen veel minder :see_no_evil:

De GRÖNEFELD had mss dan beter in een andere categorie gepast vind ik. Nu zit die tussen de chrono’s zoals een Breitling navitimer ed…

1 like

Ah. Net zoals veel wijn concours en business awards… betalen = altijd prijs :partying_face:

Ik heb ook niet veel met Liqure. Lijken mij aardige gasten. Maar een bestaand ontwerp kopiëren (Seiko Turtle) en dan daar ingewikkeld over doen doesn’t cut it with me.

4 likes

Lijkt me een beetje een mix van de turtle en die Longines die laatst opnieuw is uitgebracht

1 like

Past er inderdaad perfect tussen.
Alleen die GS niet zo, die is wél mooi.

1 like

Als je enkel naar het uiterlijk kijkt, wellicht. Als je de techniek meetelt, hoort hij er IMHO niet tussen.

Er staan echt geweldige uurwerken tussen dit jaar! Misschien maar beter als ik het nog een jaar uit ga ontwikkelen.

Verder snap ik de stap om mee te doen van Ligure watches wel, redelijk goedkoop stukje marketing met veel exposure. Maar hun werk past er eigenlijk niet echt tussen met de gebruikte selita S200.

Dat gezegd te hebben, Tudor zet elk jaar een ander model verkiesbaar met net een iets andere kleur dan voorgaande jaren, ook redelijk inspiratieloos.

5 likes

PvdA :rofl: :joy:

1 like

Meh. Geen onderscheidend design, uurwerk of gevestigde naam.

The main purpose of the Foundation of the Grand Prix d’Horlogerie de Genève (GPHG) is to highlight and yearly reward the most remarkable contemporary creations and promote the watchmaking art worldwide.

Ik zie de remarkable contemporary creaton niet. Kan aan mij liggen maar had net zo goed een Kickstarter plakmerk kunnen zijn 🤷

3 likes

Is Ligure dat indirect ook niet? Hoop bla bla en verder wat dingen samengesteld.
Veel te ingewikkeld kreten op de website etc…

1 like

Ik nomineer deze Ligure voor de Poedelprix d’Horlogerie de Genève