"All brands can also enter the competition spontaneously via the dedicated digital platform. Those wishing to do so should send an email to organisation@gphg.orgin order to obtain a platform access code.
Entry fees amount to CHF 700 per candidate watch"
Dat verklaart dan de Ligure De Grönefeld zal op uitnodiging van de GPHG zijn.
Ik vind Ligure nou niet echt iets voor die beurs. Misschien vanwege gebrek aan beter?
Maar schijnbaar kun je jezelf er voor grof geld inkopen en ik verwacht dat de haute horlogerie niet in de rij staat om zichzelf te profileren aldaar vanwege de recessie/chiptekorten/PvdA/corona etc.
Ah. Net zoals veel wijn concours en business awards… betalen = altijd prijs
Ik heb ook niet veel met Liqure. Lijken mij aardige gasten. Maar een bestaand ontwerp kopiëren (Seiko Turtle) en dan daar ingewikkeld over doen doesn’t cut it with me.
Er staan echt geweldige uurwerken tussen dit jaar! Misschien maar beter als ik het nog een jaar uit ga ontwikkelen.
Verder snap ik de stap om mee te doen van Ligure watches wel, redelijk goedkoop stukje marketing met veel exposure. Maar hun werk past er eigenlijk niet echt tussen met de gebruikte selita S200.
Dat gezegd te hebben, Tudor zet elk jaar een ander model verkiesbaar met net een iets andere kleur dan voorgaande jaren, ook redelijk inspiratieloos.
Meh. Geen onderscheidend design, uurwerk of gevestigde naam.
The main purpose of the Foundation of the Grand Prix d’Horlogerie de Genève (GPHG) is to highlight and yearly reward the most remarkable contemporary creations and promote the watchmaking art worldwide.
Ik zie de remarkable contemporary creaton niet. Kan aan mij liggen maar had net zo goed een Kickstarter plakmerk kunnen zijn 🤷