Ook in augustus is al aandacht besteed aan de komst van de Grand Seiko naar Europa en inmiddels is er meer informatie bekend.
http://www.horloges.com/grand-seiko-horloges-binnenkort-wereldwijd-verkrijgbaar/1465/
http://www.grand-seiko.com/
Toch zou ik voor het aangeven bedrag (minimaal €3200) liever een Zwitser kopen, maar dat heeft te maken met mijn onbekendheid ten aanzien van de kwaliteit en exclusiviteit van de Grand Seiko. Hoe kijken jullie daar tegenaan?
Groet Roelof
Toch ga ik er een keer eentje kopen (overigens niet één van de huidige modellen). Mede omdat Seiko gewoon voorop loopt in de markt. Dit qua techniek en ze maken echt alles zelf in huis.
Mijn favoriet in het vak; “Dufour” is op uitnodiging bij Seiko geweest en keek zijn ogen uit! Zelf kwam hij met de conclusie dat de Zwitserse industrie zich gelukkig mag prijzen met de “mindere” marketing van Seiko!
Dat zegt voor mij erg veel! 
ps. Ik draag horloges voor mezelf!!
Ik vind de techniek prachtig maar ik vind de grand seiko horloges nogal… tja… gewoontjes eruit zien. Voor zo’n bedrag voor mij een Zwitser.
Cheers
Eric
Ik heb een Grand Seiko uit 1977 gehad en nu in bezit van mijn vader.
Ik durf te zeggen dat geen Zwitser kan tippen aan de afwerking en aan het kwalitatieve goede uurwerk van deze klok. Bovendien prachtig om te zien. Eenvoudig en toch blijft het boeien.
Grretz Erik
Heb nu een tijdje een Marinemaster van Seiko. Ondanks dat het echt top is afgewerkt en 10x mooier is afgewerkt een 007, komt hij niet eens in de buurt van een Planet Ocean qua afwerking.
Ik denk ook dat het vooral met de merkbeleving heeft te maken en dat t daardoor in de hogere regionen moeilijker te verkopen is. En het design is ook niet altijd om over naar huis te schrijven.
Ik ben in de gelukkige positie om een echte Grand Seiko om de pols te hebben gehad.
Het is echt zeer mooi, gewoontjes maar bijzonder. Maar dat mag ook wel, huidige waarde 4500.00 euro
Ik heb helaas nog geen echte mooie en goede afbeeldingen kunnen vinden van een Grand Seiko, vanaf de fabriek. Dat speelt ook mee.
ehwatch Schreef:
Ik heb helaas nog geen echte mooie en goede
afbeeldingen kunnen vinden van een Grand Seiko,
vanaf de fabriek. Dat speelt ook mee.
Ik vind er anders genoeg…en ben echt een Google Noob
Ook nog een leuke link voor je http://www.seikospringdrive.com/sonnerie/
Nog eentje van een oud model uit de jaren zestig:
Een ouwe Grand Seiko lijkt me ook leuk. Voor de prijs heb nog een hoop andere op m’n lijstje staan.
Seiko is een heel innovatief horlogemerk en GS doet niet onder voor andere top-merken, maar zolang je nog Seiko’s van 5 tientjes kopen kunt zal GS nooit op grote schaal doorbreken.
Tijd geleden heb ik in de Seiko-shop in A’dam wat GS-en i.r.l. bewonderd. Prachtig afgewerkt, kan niet anders zeggen, maar de vormgeving genereerde bij mij niet echt een Yesss-gevoel…
Brutus Schreef:
Tijd geleden heb ik in de Seiko-shop in A’dam wat
GS-en i.r.l. bewonderd. Prachtig afgewerkt, kan
niet anders zeggen, maar de vormgeving genereerde
bij mij niet echt een Yesss-gevoel…
Die shop ken ik niet…???
Binnenkort maar eens langs gaan.
Zijstraat v.d. Kalverstraat. Ik dacht dat dat daar Heiligeweg heet.
edit: gevonden http://www.openingstijden.nu/openingstijden.php?stad=Amsterdam&winkelnaam=Seiko+Center+Amsterdam&winkel=1003992&adres=Heiligeweg+14
Zit inderdaad op de Heiligeweg. Bijna vooran op de hoek van de Kalverstraat. Tegenover zij-ingang van Piazza. Toen ik belde om te vragen wat een servicebeurt voor mijn Marinemaster kostte werd ik eerst gecomplimenteerd met het mooie uurwerk en dat ze hem graag eens willen zien. Toch leuk!!
Brutus Schreef:
Zijstraat v.d. Kalverstraat. Ik dacht dat dat daar
Heiligeweg heet.edit: gevonden
http://www.openingstijden.nu/openingstijden.php?st
ad=Amsterdam&winkelnaam=Seiko+Center+Amsterdam&win
kel=1003992&adres=Heiligeweg+14
Thx!
@Tom: Idd erg netjes en vooral leuk als je enthousiast te woord wordt gestaan. Mensen die zelf ook hart voor het product hebben. Mis dat nog weleens (eigenlijk vaak) bij enkele juweliers.
Eerlijk? Er zit er niet 1 bij die mijn tikkertje sneller doet kloppen. 
Ik ben zelf in het bezit van een Springdrive, en ben van het “hogere segment” van Seiko enorm onder de indruk.
Ben het eens met de opmerkingen dat Seiko bij het grote publiek bekend is als een niet al te duur merk. Maar volgens mij wordt met de introductie van GS na Springdrive het merk heel langzaam gerepositioneerd.
postvak Schreef:
Ik ben zelf in het bezit van een Springdrive, en
ben van het “hogere segment” van Seiko enorm
onder de indruk.Ben het eens met de opmerkingen dat Seiko bij het
grote publiek bekend is als een niet al te duur
merk. Maar volgens mij wordt met de introductie
van GS na Springdrive het merk heel langzaam
gerepositioneerd.
Welke heb je!?
Denk overigens ook dat je gelijk hebt. Ze zijn overigens in Nederland wel continu op tv met die nieuwe slogan… hupelepups to perfection! en een kinetic.
De Limited Edition met maanfase:

Bidle Schreef:
postvak Schreef:
Ik ben zelf in het bezit van een Springdrive,
en
ben van het “hogere segment” van Seiko enorm
onder de indruk.Ben het eens met de opmerkingen dat Seiko bij
het
grote publiek bekend is als een niet al te duur
merk. Maar volgens mij wordt met de introductie
van GS na Springdrive het merk heel langzaam
gerepositioneerd.Welke heb je!?
Denk overigens ook dat je gelijk hebt. Ze zijn
overigens in Nederland wel continu op tv met die
nieuwe slogan… hupelepups to perfection! en een
kinetic.
postvak Schreef:
De Limited Edition met maanfase:
Erg mooi zeg!! Die zou ik niet meer weg doen. 
Ik had hem laatst te koop staan, maar heb me (gelukkig) weer bedacht. Van dit model zijn er maar 200 stuks gemaakt. Als je de afwerking en de techniek ziet…gewoon subliem !
Dus met Gran Seiko zal het ook wel goedkomen in Europa, gewoon een kwestie van tijd.