Grand Seiko 44GS en 62GS modellen

Bestaat er een lijst van alle actuele en recente Grand Seiko horloges met een 44GS of 62GS kast? Ik vond tot dusver de volgende modellen, maar vermoed dat deze lijst incompleet of onjuist is.

44GS

Automaat:

• SBGJ201 (GMT)
  • SBGJ235 (GMT)
  • SBGJ253 (GMT)
  • SBGJ255 (GMT)
  • SBGR081

Handopwinder:

• SBGW047

Quartz:

• SBGP001
  • SBGV009
  • SBGV011

Spring Drive:

• SBGA373
  • SBGA375
  • SBGA471

62GS

Automaat:

• SBGH271
  • SBGH273
  • SBGH295
  • SBGR095

Handopwinder:

• Geen?

Quartz:

• SBGV223
  • SBGV225

Spring Drive:

• SBGA125
  • SBGA127
  • SBGA373
  • SBGA375
  • SBGA413
  • SBGA415
  • SBGA443
  • SBGA445

Mocht zo’n lijst op dit machtige en prachtige forum ontbreken, dan ga ik die maken (en op deze plaats delen) met wat eigenschappen zoals de lijn (Heritage, Historical), de diameter, het materiaal (staal, titanium) en de wijzerplaat (champagne, zwart, blauw, etc.).

Alvast bedankt voor jullie bijdrage.

7 likes

Nice. Ik mis de sbgp005 Quartz 44GS. Ken alle nummers niet uit mijn hoofd maar is er in zwart (003), wit (001) en blauw (005).

3 likes

Je hebt helemaal gelijk. De 44GS quartz modellen die op de lijst moeten staan zijn minimaal:

• SBGP001
  • SBGP005
  • SBGP007
  • SBGV009
  • SBGV011

Bedankt!

1 like

Bedankt, goed idee!

De SBGP003 ontbrak in mijn lijstje, dus de 44GS quartz-modellen zijn:

• SBGP001
  • SBGP003
  • SBGP005
  • SBGP007
  • SBGV009
  • SBGV011

Ik denk overigens dat de SBGH269 ook een automaat met een 44GS-kast is, maar over dat model kan ik heel weinig informatie vinden.

Heb je hier al gekeken?

2 likes

Dan interpreteer je 62GS wel heel ruim. Ik zou die er niet toe rekenen. Die heeft niet de verticale zijvlakken en niet het knikje bij de lugs, en niet het box saffier.

1 like

Misschien voldoe je aan een behoefte die ik niet heb, maar ik mis even het doel. Waarom zou je deze lijst nodig hebben?

Er is al een dedicated topic voor GS. Dat lijkt me dan ook dé plek om zon lijst neer te zetten als die behoefte klaarblijkelijk bestaat.

En als je dan volledig wilt zijn wat betreft de heritage, dan moet je de lijst van het selecte clubje met een 57GS kast er ook bij opnemen:

• sbgv009 (quartz, zilver, 5 piece stalen band en alligator leren band)
  • sbgv011 (quartz, donkergrijs, 5 piece stalen band en alligator leren band)
  • sbga103 (spring drive, zilver, 5 piece stalen band)
  • sbga105 (spring drive, blauw, 5 piece stalen band)
  • sbga107 (spring drive, champagne, platina, alligator leren band)
2 likes

Ja, maar die database is helaas incompleet (ik mis o.a. de SBGA373), en zoeken op 44GS of 62GS levert maar 1 hit op. Wel een handige site overigens!

Dus een SBGP001 en een SBGV009 hebben volgens jou een 44GS kast… :scream:

Ik wil een GS 44GS of misschien een 62GS (nog niet om de pols gehad) aanschaffen en liep aan tegen het feit dat zoeken op bijvoorbeeld Chrono24 weinig hits oplevert.

Zal ik zeker doen!

Daar heb je meteen een mooie aanzet voor gegeven. Ik zal mij niet vervelen, tenzij zo’n lijst toch al blijkt te bestaan…

Misschien wat plaatjes erbij, nu is het een beetje saai :sleeping:

https://www.plus9time.com/modern-grand-seiko-database

Hier vind je ook veel terug alleszins!

1 like

Dit is geen aanzet voor de 57GS lijst, dit zijn ze allemaal :slight_smile: meer moderne zijn er niet.

Kijk, die site kende ik nog niet, dus bedankt!
Een “keyword search” op 44GS of 62GS levert geen complete lijst op, maar wel enkele modellen die nog niet op mijn lijst voorkwamen. De 57GS modellen worden wel allemaal genoemd. Wordt vervolgd…

1 like

Dat is jammer. De SBGA105 kan meteen hoog op mijn verlanglijst, maar € 5.307 + BTW (de enige op Chrono24) is niet mals …

1 like

Gezocht, maar niet gevonden. Hoe heet dat topic precies? Of bedoel je “Show your GS”?

1 like