Aardig artikel over de lancering van het nieuwe merk met 3 collecties…
En toch blijf ik dit eeuwig zonde vinden hoor …
Aardig artikel over de lancering van het nieuwe merk met 3 collecties…
En toch blijf ik dit eeuwig zonde vinden hoor …
Had van mij ook niet gehoeven. GS is voor mij de top in de Seiko reeks, laat maar staan.
Het kan mij niet zoveel schelen, ben tevreden met wat het was, aan de andere kant kan het de restwaarde van de huidige modellen iets verhogen. Prijzen in de Seiko Boutique zijn sindsdien gestegen.
Ik snap het wel, het is goed voor ‘Grand Seiko’.
Minder goed voor Seiko. Ik zou het toch als top range laten staan binnen het gewone merk.
Jammer dat het meer geld willen verdienen hieraan ten grondslag ligt. Logisch wel, maar wel jammer.
Hahahaha… Ik denk dat 9 van de 10 mission statements van directies toch echt neerkomen op “meer geld verdienen”, in wat voor bedrijfstak dan ook. Ik heb nooit de indruk gehad dat Seiko, Rolex en Swatch filantropische instellingen waren.
Ik snap de branding strategie, voor mijn gevoel was Grand Seiko al een aparte lijn. En dat was ook al een paar jaar zo op de website… Als je in Duitsland naar de GS zocht, kwam je op een aparte website uit. Ook de productie van GS gebeurde al tijden in aparte studio’s met specifieke GS mensen aan het roer.
Dus hebben ze alleen een branding statement gedaan over iets wat in feite al jaren het geval was.
Wat een wanstaltig ding.
Mooi horloge. Maar eerst Seiko, dan GS en daaronder nog een keer Grand Seiko slaat natuurlijk nergens op.