Grand Seiko Avond

MAANDAG 16 NOVEMBER 2015 – SEIKO BOUTIQUE AMSTERDAM

" Wat staat u te wachten?
•Een productpresentatie over Grand Seiko.
•Een historische collectie wordt vanuit Tokyo overgebracht naar Amsterdam. De eerste Grand Seiko (1960) maakt hier deel van uit.
•Seiko viert het 55-jarig jubileum met onder meer de expositie ‘Grand Seiko Through Three Photographers’ Eyes’. Een deel van deze aansprekende foto’s is straks te zien in de Seiko Boutique. Neem alvast een kijkje op www.grand-seiko.com.
•Kijk mee over de schouder van een meester horlogemaker uit Japan.
•De Seiko Boutique biedt een bijzondere Grand Seiko collectie aan waaronder twee nieuwe Grand Seiko Spring Drive modellen: de SBGA125 en SBGA127. Daarnaast zal ter ere van het 55-jarig jubileum een nieuwe Grand Seiko Limited Edition 55th Anniversary Automaat (SBGR097) worden gepresenteerd met speciale jubileuminscriptie en het unieke serienummer in het achterdeksel gegraveerd."

Hier alle info: http://www.watching.nl/lezersactie-2/

5 likes

Ingeschreven
Kijken of ik de uitnodiging ontvang :wink:

1 like

If so: veel plezier! :slight_smile:

Maken ze eindelijk een Grand Seiko met wat grotere diameter van 43.5mm…zitten er van die hele lelijke monsterkronen aan (SBGC013):

Blijven rare lui die Japanners…

3 likes

Toch … als je de fotos ziet, lijken de puchers veel minder prominent aanwezig dan op dit plaatje
Wat ik zelf heb ervaren is dat de GS pas echt “spreken” in het echt

Deze wijzer plaat is wel heel erg druk overigens

2 likes

Mee eens ,daar mag de helft wel vanaf, dan oogt het een stuk beter.

1 like

Ik denk dat ik daar kort in kan zijn: als ik met Google afbeeldingen op SBGC013 zoek is er geen enkele afbeelding waarbij ik denk “ow, er zitten ook nog kronen op”.

Het is eerder andersom> hee, er zit ook nog een horloge aan die kronen :slight_smile:

Dus voor mij gaat die het niet worden.
Ik weet dat plaatjes kunnen vertekenen, maar zoiets lijkt mij duidelijk zat:

1 like

De andere GS horloges hebben een Veel fatsoenlijker diameter. 43 mm is sowieso al enorm.

Ongelooflijk dat niemand bij de ontwerpafdeling van Seiko daar wat over heeft gezegd! Dan is het prototype klaar, kijken ze elkaar aan en zeggen ze: “Zo, mooi, niks meer aan doen!”.

1 like

Als lezer van het blad Watching had ik mij al ingeschreven. Dank voor het delen👍🏻

1 like

Ik denk dat die grote kroon en pushers handig zijn
als je handschoenen draagt.
Bijv. piloot/vlieger of duiker e.d.
Persoonlijk vind ik het niet lelijk.

Grt.

Ik vond die kronen ook irl te prominent.

Ik zie dat de Grand Seiko avond is volgeboekt. Fiets toch ff langs met mijn grand seiko 1965 (diashock) aan de pols en een wedje doen dat ik binnen mag. :innocent:
Ik wil verdomme die grand Seiko uit 1960 bewonderen :smile:

1 like

Groffer geschut ! Een rode loper voor deze kerngezonde Seiko super uit 1955.

3 likes

Ik ga zeker! Alhoewel ik tijdens mijn reis naar Japan al redelijk wat heb gezien op GS en Seiko gebied :slight_smile:

2 likes

Die prijzen vallen alleszins mee zeg:

Mooie vondst

Op welk model is dit van toepassing?

gewoon op een bijna gemm. prijs daar in de etalage… :slight_smile:

Een klok met een lange geschiedenis. Mijn vriend Pieter kreeg het als relatie geschenk van een Japanse firma zo rond 1968. Droeg het vervolgens van 1968 tot 2011 probleemloos op de originele band !!!
Stond het horloge na 43 jaar trouwe dienst ineens stil. Nog nooit open geweest. Hij was te krenterig om honderden euro’s uit geven voor reparatie en was ik niet op tijd was het waarschijnlijk gewoon weggegooid. Dus kreeg ik het kadoo. Mijn eerste reaktie: waar is het gouden madaillon van de schroefbodem ? Heeft er nooit ingezeten zei Pieter. Ik laat de klok nu zoals ie is. Ongerestaureerd met totaal afgedragen originele band. Uniek tegelijk met een lelijk kontje, datwel :blush: en niet tekoop.

4 likes