Grand Seiko en zijn kleine neefjes

Dit vind ik wel de mooiste Grand Seiko

Meer foto’s vind je hier: http://www.tz-uk.com/forum/viewtopic.php?p=361432&sid=10016257d9c39272a5f2a75d30a23052

Maar ja, het klokje kost zo’n $ 4.400.

Zijn kleine neefjes zijn wat schappelijker in prijs:

De Seiko Spirit SCVS003

Geef toe, voor een tiende van de prijs …

Meer plaatjes hier: http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=43166

En in dezelfde prijsklasse als de spirit, de Seiko SARB033

Ik zou willen dat die spring drive’s van Seiko eens wat goedkoper worden;)

Hoewel het technisch gezien vrij briljant in elkaar zit vind ik 'm qua uiterlijk toch niet zo heel bijzonder, zeker niet voor 4400 dollar. Daarvoor zou ik persoonlijk toch andere keuzes maken denk ik.

Dit is een mod welke hier te vinden is. http://www.newatchworks.com/work/page10.php
Persoonlijk vind ik dat de mooiste die er is. De band is uniek en de rode kleur fantastisch

geweldige Mod! Hou wel van kleur, af en toe dan. Als ik ooit 4500 euro te besteden heb (keep on dreamin’) dan zal ik eerder voor 'n Sarb gaan. Zullen best mooie goede horloges zijn die grand Seiko’s maar wel veel geld.

Die mod is volgens mij maar 500 dollar…

wat let je, dreski? Misschien tóch 'n Spirit inkoop-actie doen?

Naar mijn opinie is de Spirit mooier, verfijnder.
Maar dat vertelt niets over het werk.

De prijzen zijn niet gigantisch, maar ook niet minuscuul (zoals mijn 5je :smiley: )

leeuwentemmer Schreef:

Hoewel het technisch gezien vrij briljant in
elkaar zit vind ik 'm qua uiterlijk toch niet zo
heel bijzonder, zeker niet voor 4400 dollar.
Daarvoor zou ik persoonlijk toch andere keuzes
maken denk ik.

Ik vind de Grand Seiko’s technisch inderdaad erg fraai maar qua uiterlijk ronduit saai(td). Het lijkt eigenlijk wel een “gewoon” 5-je imho. Als je dit vergelijkt met een Omega of IWC, zit er in laatstgenoemden veel meer uiterlijk raffinement, om van het onbetwiste binnenwerk maar niet te spreken. Het oog mag ook wat, mijnheer Seiko!

Een (over het algemeen erg groot) Seiko fan!

Gr Ron

De Seiko Spirit SCVS003

Errug mooi. Vooral de linker (Diashock?).

Bwah, das persoonlijke smaak natuurlijk. Ik vind een sober klassiek horloge meestal mooier dan een uitbundiger model.

Euh, de linkse is het goedkoopje broertje en de rechtse is “da real deal”. :smiley:

dreski Schreef:

Dit is een mod welke hier te vinden is.
http://www.newatchworks.com/work/page10.php
Persoonlijk vind ik dat de mooiste die er is. De
band is uniek en de rode kleur fantastisch
http://i242.photobucket.com/albums/ff131/dreski7/s
pirit1.jpg

Mijn beste,

Ja ik kan mij hier wel in vinden Andre.
Ik ben nooit zo’n fan van een stalen band, maar in combinatie met de fraaie lugs van deze Seiko is het een smaakvol horloge.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

hharry Schreef:

wat let je, dreski? Misschien tóch 'n Spirit
inkoop-actie doen?

Ik denk niet dat ik daar de goede kontakten voor heb. Bovendien is mijn horlogebudget weer even gereduceerd. Ik heb een mooie TV gekocht. :smiley:

Ikzelf heb ook een SARB. Het caliber uurwerk is wat beter in elkaar gezet dan de 7s26 en 7s36, waar ook niets mis mee is.

Je kan ze saai noemen, maar het is kwaliteit op een hoog niveau.
Saai is overigens ook tijdloos, en altijd overal inzetbaar, ook over 50 jaar. Wat dat betreft is het een goede investering.

Mijn SARB gaat gewoon mee het zwembad in, mee op vakantie en kan ook mee naar een feest of begrafenis. Na bijna twee jaar is het klokje nog alsof hij nauwelijks gedragen is. Ik heb er twee Omega;s voor verkocht, deze vind ik beter.

Kortom, een zeer goede keuze, welke je ook zou kiezen. Oh ja ook goed te gebruiken als tijdwaarnemingsinstrument…

Groet Seiko lover, Erik

En het kan nog goedkoper.

Een 5je.

Wreckless Schreef:

Bwah, das persoonlijke smaak natuurlijk. Ik vind
een sober klassiek horloge meestal mooier dan een
uitbundiger model.

Daar ben ik het helemaal mee eens, Wreckless. Wat ik wèl als kritische voetnoot wil plaatsen, is dat er een wezenlijk verschil in uiterlijk raffinement mag zijn tussen een Grand Seiko en een 5-je (buiten het feit dat de kroon verschillend is geplaatst). Het prijsverschil is wel $4300,00! Daar mag je letterlijk ook wel wat van zien, als je mijn mening vraagt. Je zou kunnen denken aan een zeer fraaie, ingetogen wijzerplaat waarbij, als je goed kijkt, het prijsverschil subtiel zichtbaar wordt. En dan nog…Persoonlijke smaak speelt hier vanzelfsprekend een rol, en mijn mening is er één van velen, maar ik ben van mening dat dit (enorm) grote prijsverschil niet alleen door het binnenwerk mag worden verklaard. Ikzelf zou nooit een Grand Seiko kopen voor die imho exorbitant hoge prijs.

Gr Ron

Daar ben ik het mee eens Ron.

Natuurlijk, dat subtiele raffinement, waar je zo bevlogen over spreekt, zal moeilijk zichtbaar zijn op een internetfoto :frowning:

En de bedoeling van dit draadje is natuurlijk ook om zo’n Grand Seiko eens te vergelijken met goedkopere alternatieven. :wink:

Wreckless Schreef:

Daar ben ik het mee eens Ron.

Natuurlijk, dat subtiele raffinement, waar je zo
bevlogen over spreekt, zal moeilijk zichtbaar zijn
op een internetfoto :frowning:

En de bedoeling van dit draadje is natuurlijk ook
om zo’n Grand Seiko eens te vergelijken met
goedkopere alternatieven. :wink:

Ok, misschien moet ik de Grand Seiko’s eens in het echt en dus van dichtbij gaan bekijken :# Misschien wordt het mij dan een stuk duidelijker8-)

Gr Ron

De “vintage” Seiko’s van Ome Rob. :wink: