Grand Seiko ervaringen op HF

Zijn er hier ook forumleden die ook een Grand Seiko bezitten? Ik ben erg benieuwd naar ervaringen vanuit Nederland en Belgie en natuurlijk foto’s.
Ik ben mij al een tijdje aan het oriënteren naar een nieuw horloge, de GS-lijn spreekt mij aan door de combinatie van het ingetogen karakter en de zeer hoge kwaliteit. Ook de Springdrive techniek is gewoonweg fascinerend. Ik heb een aantal high end Zwitserse klokken, leuk om eens heel wat anders te hebben.

Favoriet van mij is op dit moment de SBGA011, ook wel “de Snowflake” genoemd door de bijzondere wijzerplaat.

En waar kun je het beste een GS kopen? Je ziet ze zo weinig hier in Nederland. Het Seiko Center in Amsterdam is eigenlijk het enige adres wat ik nu ken, die wil ik binnenkort ook eens gaan bezoeken. En wat zijn internationale tips. Sommige zaken als Seiya in Japan leveren de GS inmiddels niet meer naar de EU. Zijn ze bijvoorbeeld ook op Schiphol te krijgen?

Heel mooi Grand Seiko intro filmpje: http://youtu.be/f5lFQGaetDU

En wat mooie platen van internet van de Snowflake:

Nee, helaas bezit ik er geen, maar ja, wat zou ik er graag één willen hebben. Ik vind dit werkelijk zó mooi, onbeschrijfelijk…:}

Dick

Me2. Ik heb nog een mentale barriere om zoveel voor een GS neer te tellen, terwijl ook nog zoveel ander moois beschikbaar is. Maar een GS Springdrive lijkt me inderdaad ook wel heel erg gaaf. En het mooie is dat de meesten niet eens door hebben wat er op je pols zit. Heel discreet heb je een stukje haute horlogerie om.

Geen ervaring met de GS, maar ik weer wel dat ze niet op Schiphol worden verkocht.

Zelf mag ik op dit moment genieten van een GS Titanium Diver 200 en een
Ananta Chronograph/Gmt in het wit.

De GS lijn kun je, je zei het al, in Amsterdam bekijken. Parijs heeft ook een Seiko
centrum.
Soms staat er op Chrono 24 wel eens wat. De lijn wordt door Seiko niet vrijgegeven
aan reguliere Seiko horlogeverkooppunten. ( Binnen Europa ).

De prijs is fors, maar zet je dat af tegen het gebodene is het enorm veel waar voor
je geld.
De afwerking, durf ik te stellen, is op Patek niveau en ver boven een Rollie.

De springdrivetechniek zal niet ieders ding zijn, maar als je het zacht glijden
van die secondenwijzer ziet…
Prachtig, die snowflake.
De GS quartz lijn is nog redelijk betaalbaar. Onderhoud interval: 50 jaar…
( ex batterij natuurlijk ).
Veel plezier met je evt. aankoop.
Groet Kontiki.

Hallo,

Ik loop ook zeer warm voor een Grand Seiko. Ik heb ze om gehad in Aken en in Parijs.

De instap versies zijn wel redelijk klein zijn in diameter.
Ik ben vooral fan van de quartz versies, met een crèmekleurige wijzerplaat. Wit is ook fel.

Heb er ook eentje gehad, een automaat. Inderdaad erg strak afgewerkt. Overigens denk ik dat Patek net nog een klein tandje hoger zit en inderdaad boven Rolex. Mijlenver gaat mij echter net iets te ver. Ligt er een beetje aan waar je naar kijkt

• Wijzerplaat ex aequo
  • Kast Grand Seiko
  • Wijzers Grand Seiko
  • Band Rolex

Ik vind het prachtig afgewerkte horloges met heel mooie techniek. Wat me tegenhoudt om er een keer eentje te kopen is het feit dat ik vaak zie dat als ze te koop staan, men ze aan de straatstenen niet kwijtraakt. Kortom, ondanks het feit dat het hoogwaardige horloges staan die met de beste merken kunnen wedijveren, blijft het woordje “SEIKO” ervoor zorgen dat veel mensen ook een Grand Seiko niet als een premium interpreteren. Wel zonde voor het merk.

TheWolf Schreef:

Ik vind het prachtig afgewerkte horloges met heel
mooie techniek. Wat me tegenhoudt om er een keer
eentje te kopen is het feit dat ik vaak zie dat
als ze te koop staan, men ze aan de straatstenen
niet kwijtraakt. Kortom, ondanks het feit dat het
hoogwaardige horloges staan die met de beste
merken kunnen wedijveren, blijft het woordje
"SEIKO" ervoor zorgen dat veel mensen ook een
Grand Seiko niet als een premium interpreteren.
Wel zonde voor het merk.

Een interessante verhandeling, maar heeft volgens mij weinig van doen met de post van de TS.

Grand seiko was voor mij lang een droom.
Heb verschillende sarbs (gehad), sumo, shogun en mm300.

Nu eindelijk een Grand Seiko Spring drive Diver SBGA029.Een heel bijzonder mooi afgewerkt horloge.

Explore vierport

vierport Schreef:

Grand seiko was voor mij lang een droom.
Heb verschillende sarbs (gehad), sumo, shogun en
mm300.

Nu eindelijk een Grand Seiko Spring drive Diver
SBGA029.Een heel bijzonder mooi afgewerkt
horloge.

http://i867.photobucket.com/albums/ab231/vierport/
SBGA029-L_zps90bf6b77.jpg

:~

Ik heb hetzelfde idee gehad maar nu ik een paar keer in het Seiko Center geweest ben ben ik ervan afgestapt. Misschien ten onrechte maar het blijft voor mij een psychologische drempel om een dergelijk bedrag te besteden aan een Seiko. Helemaal niet rationeel, maar er is ook weinig rationeels aan deze hobby :wink:

IAMsterdam Schreef:

Ik heb hetzelfde idee gehad maar nu ik een paar
keer in het Seiko Center geweest ben ben ik ervan
afgestapt. Misschien ten onrechte maar het blijft
voor mij een psychologische drempel om een
dergelijk bedrag te besteden aan een Seiko.
Helemaal niet rationeel, maar er is ook weinig
rationeels aan deze hobby :wink:

Wordt wel vaker genoemd, maar naar mijn idee is het gewoon onzin. Je betaald toch ook overated voor Rolex, omega etc. Alsof die prijzen wel te rechtvaardigen zijn :S
Maar goed dat is een andere discussie …

vierport Schreef:

IAMsterdam Schreef:

keer in het Seiko Center geweest ben ben ik
ervan
afgestapt. Misschien ten onrechte maar het
blijft

Wordt wel vaker genoemd, maar naar mijn idee is
het gewoon onzin. Je betaald toch ook overated
voor Rolex, omega etc. Alsof die prijzen wel te
rechtvaardigen zijn :S
Maar goed dat is een andere discussie …

Precies wat ik bedoel, is dus ook helemaal niet rationeel die weerstand. Als ik rationeel zou zijn dat had ik niet inmiddels negen Omega’s en een Glashütte Original in mijn bezit. Uiteindelijk is het vooral een emotioneel verhaal welk horloge/merk je wel over de streep trekt. Bij mij blijkt dat bij Seiko dus niet te lukken.

Grand Seiko is wat mij betreft veel meer exclusief dan een Rolex of JLC of ander bekend groot Zwitsers merk, alleen al vanwege de aantallen. Vintage prijzen zijn (helaas) hoog. Zoals deze prachtige en complete vintage Grand Seiko uit 1960 mag weg voor slechts $ 11.000. http://www.hodinkee.com/blog/watch-shopping-tokyo-that-time-i-almost-bought-a-vintage

Ga je echt letten op de details dan is voor mij Grand Seiko puur fijnproevers werk.Zoals de genoemde Snowflake en zoveel meer modellen. Bijvoorbeeld deze review van James Dowling over de Grand Seiko 44GS reissue ter ere van het 100 jarige bestaan van Seiko, Kippenvel! http://www.timezone.com/2013/06/17/the-four-that-caught-my-eye-grand-seiko-44gs-by-james-dowling/

Grand Seiko is in Duitsland gewoon te koop. Zie www.grand-seiko.de . De dealer in Aken ken ik een beetje en kan hem eigenlijk alleen maar aanraden. Wat een precisie trouwens. Ze garanderen een maximale afwijking van 1 sec per dag.

Groet Bert928GT

Bert928GT Schreef:

Grand Seiko is in Duitsland gewoon te koop. Zie
www.grand-seiko.de . De dealer in Aken ken ik een
beetje en kan hem eigenlijk alleen maar aanraden.
Wat een precisie trouwens. Ze garanderen een
maximale afwijking van 1 sec per dag.

Groet Bert928GT

Dank! Binnenkort ben ik toevallig in de buurt, ga daar zeker eens kijken.
Mijn voorlopige conclusie is dat Grand Seiko wel èrg exclusief is hier op horlogeforum.nl - nauwelijks aanwezig. Eerlijk gezegd had ik hier nu wel wat meer eigenaren verwacht, helemaal met het Seiko Center in Amsterdam.

Op watchuseek vliegen je de Grand Seiko’s je wèl om de oren. Supermooi om te zien wat daar aan foto’s langs komt: http://forums.watchuseek.com/f21/**-show-your-grand-seiko-**-667099.html

IAMsterdam Schreef:

keer in het Seiko Center geweest ben ben ik ervan
afgestapt. Misschien ten onrechte maar het blijft

Heb ze daar ook bekeken. Hele mooie klokken. Maar wat een geld voor dit merk. Als ik er ooit een koop, zal het een bezit voor het leven zijn denk ik, de afschrijving 1 seconde na aanschaf zal enorm zijn.

Ja, heeft iemand daar verhalen over, danwel ervaring mee? Is die afschrijving zo enorm dan t.o.v. andere merken?

marijn Schreef:

Heb ze daar ook bekeken. Hele mooie klokken. Maar
wat een geld voor dit merk. Als ik er ooit een
koop, zal het een bezit voor het leven zijn denk
ik, de afschrijving 1 seconde na aanschaf zal
enorm zijn.

Daar ben ik ook benieuwd naar. Want als ik zo op Chrono24 kijk zijn de prijzen voor gebruikt nog steeds hoog.