Grand Seiko gespot ?

Pff deze doet me toch wel heel erg twijfelen. Een kras komt er vast toch wel weer op tijdens het dragen. :smile:

Nee, dat klopt maar dan had ik 'm liever voor 1500 euro zonder die kras.

Als ik een horloge koop wil ik 'm dragen en niet wegbrengen voor service, maar da’s geheel persoonlijk natuurlijk. :wink:

1 like

Op Uhrforum staat een mooie SBGE033 te koop.

5 likes

Ik wilde deze even tippen. Niet om te kopen, want hij is veel te duur, maar om de staat waarin hij verkeert. Ik heb echt nog geen Grand Seiko gezien die er zo aan toe is. En dan is dit ook nog zo’n prachtige SBGA105, de blauwe broer van mijn zilveren SBGA103. Maar deze is zo bekrast, en zo smerig, niet te geloven. Wel mooi natuurlijk dat iemand zo’n horloge echt heel zwaar gebruikt heeft, hem dan weer in het doosje doet, en dat hij dan te koop wordt gezet als “gedragen met lichte gebruikssporen”… Kijk als hij nu 2000 euro was, dan kocht ik hem, maar niet voor deze prijs:

4 likes

Oef, die mag wel even op en neer naar Japan voor een checkup door de Zaratsu-meesters…
Maar een Spring Drive met 44GS kast: :heart_eyes:

Het is een 57GS kast :slightly_smiling_face: Hier de mijne :heart_eyes:

1 like

Ik had graag zo’n medaillon in mijn rotor gehad… Zonde, had de snowflake in mijn ogen nog mooier gemaakt!

Oops, nu zie ik het ook. Bedankt voor de link, mooi verhaal en ditto plaatjes!

Ach, de leeuw die ge-etst staat in het glas van de caseback, zo subtiel dat ik hem pas na een paar dagen zag, heeft ook wel wat.

Hij is al in Japan :face_with_hand_over_mouth:

1 like

:laughing: Ik had de advertentie zelf niet bekeken… Dan mag het wel bij de prijs in zitten zeg.

1 like

Een aparte Grand Seiko op uhrforum voor een schappelijke prijs. En er valt te onderhandelen met de verkoper (schrijft hij zelf)

1 like

Deze is niet duur, en zelfs net in prijs verlaagd. Maar geen doos en papieren. En ik heb mezelf even on hold gezet:

2 likes

Het is officieel geen GS natuurlijk maar ik vind deze eerlijk gezegd mooier dan de 229/231 stalen of titanium GS duiker.

En voor die prijs een no brainer. Nu nog een pols voor erbij ter vervanging van mijn 16cm. :joy::joy:

1 like

44,8x15,7 is eerder een totale no-go. Dan zijn de sbga229/231 toch denk ik nog een stuk eleganter.

2 likes

Zo’n model en elegantie vind ik een lastige combinatie.

Voor wie eens een speciale stoere tool Grand Seiko wil. De SBGR079. Ik vind hem mooi, de automatische versie van de quartz die een paar op dit forum hebben. En meer antimagnetisch. Deze haalt 80.000A/m = 1000 Gauss.

2 likes

Of deze discontinued GS quartz no-date duiker. Met krassen op de bezel. Maar is dit nu wat of niet? Is het een minder goed gelukte versie van de SBGA029/229/031/231? Of is het een topper? Voor mij niet:

1 like

Nee dan zou ik toch bij de huidige sport collectie gaan kijken.

Sowieso heel anders omdat het quartz is. Bezel is ook een stuk forser. Maar een prima daily lijkt me.

Ik weet nog dat er jaren geleden een voor 2345,67 te koop stond op het forum :joy: Onthouden vanwege de prijs haha!

1 like