Grand Seiko gespot ?

We hebben al een “Laat je Grand Seiko zien” topic, wat mooie Grand Seiko’s bevat. En er is ook het blauwe gedeelte om je horloge aan te bieden. Maar soms zie je ergens een Grand Seiko te koop staan waarvan je meent dat het speciaal genoeg is om forumleden te tippen. Ik houd wat url’s bij en zie soms Grand Seiko’s die ik zelf wel zou willen, maar er zijn er ook die niet voor mij zijn, maar die misschien wel bij iemand in de smaak vallen.

We zijn niet zoals dat andere merk waarvan er wereldwijd van elk type tientallen, honderden, zoniet duizenden te vinden zijn, en wat blijkbaar toch nog steeds als exclusief wordt gezien. Maar we zijn een merk waarvan van veel typen soms echt gewoon geen enkel exemplaar ergens te koop is. Of waarvan je een exemplaar vindt, waarvan je je afvraagt waarom je dat nooit eerder gezien hebt.

Belangrijk is dat lezers er van uit kunnen gaan dat je geen enkele verbintenis hebt met de verkoper of het aangeboden horloge. Dat je het dus alleen maar noemt om het te delen met forumleden die minder zoekvaardig zijn dan jij. Als dat wel zo is, een vriend, familie, als je de vroegere eigenaar bent, etc., dan moet je het erbij vermelden.

8 likes

Mijn eerste bijdrage:

Hij is mij te dik, maar ik vind hem apart genoeg van het standaard aanbod om even naar te kijken. Zo met die rode tekst op de witte wijzerplaat.

2 likes

Mijn tweede :slight_smile:

Ik lees geen Japans, maar er staat Engelse tekst onder de Japanse, en deze lijkt uit 2000 te zijn, en erg mooi. Voor zover ik het kan zien 1.000.000 YEN = 8.500 EUR excl 25% heffingen :slight_smile:

8 likes

Ha, Top deze. Een betaalbaar pareltje in vergelijk met andere edelmetalen GS -en.
Witgoud en een beetje dezelfde kastvorm als de sbgr305 @koetsjh
Tekst onder de wijzers is in de plaat gegraveerd.
Met 35mm wat aan de kleine, dikkige kant.

2 likes

Oeh, prachtig!

Ik kwam een mooie limited Hi beat tegen.
Of het een koopje is, durf ik niet te zeggen… :grimacing:

klikken:
SBGH035

Unpolished 44GS…

Seiko Grand Seiko
1.208 €

4 likes

Eens kijken wat jullie hiervan maken :wink:

https://item.rakuten.co.jp/life-time/9h0163asa6/

Vast heel bijzonder, maar mooi weet ik niet. En van palladium en zilver?

Grand Seiko Tsuchime ?

1 like

Inderdaad palladium en zilver.
Hier lees je er meer over:

Dat is een Japans mes zie ik op google?! :joy::+1:

Tsuchime is hamerslag.
Meestal, eigenlijk altijd, op messen…
Het lijkt alsof deze GS ook gehamerd is… :joy:

Hij is inderdaad gehamerd!
Bedankt voor de uitleg.
Er was ook een versie met gepolierde zijkant met een waanzinnig bracelet uit dezelfde legering als de kast (nog zeldzamer):

De gehamerde versie had een lederen band.

6 likes

Zie je wel !

7 likes

Zie ook (instagram link, hopelijk werkt ie)

2 likes

Deze is echt ultramooi !

De waanzin… De sluiting is geschift complex, de aansluiting tussen band en kast is aerospace-grade engineering :ok_hand:

1 like

Zie ook:

3 likes

Heb je deze ?

Ik heb btw een (Seiko) VFA 3823-7010 uit 1971 met ook zo’n doorlopende bracelet. Erg mooi concept !

6 likes