Grand Seiko gespot ?

Een mooie SBGW251 te koop. De platina versie van mijn stalen SBGW253. Volgens de verkoper misschien wel de enige PT999 Grand Seiko ooit gemaakt. Dat zou best kunnen. Wel apart om te zien dat de eigenaar deze als een bandenslet gebruikt. Geen doos meer, geen papier, maar wel vier bandjes… Wie haalt hem naar Nederland?

2 likes

Ook een leuke spot. Ongedragen op te halen in Parijs een Credor Eichi II

Relatief ten opzichte van wat? Ten opzichte van de list price absoluut. Maar die was dan ook wel héél erg hoog… zo’n 9S uurwerk blijf ik een beetje gewoontjes vinden.

1 like

Gouwe klok met aardappelfoto’s gespot. Nog zeldzamer dan die serie van 20 van @Hans

Als je in Japan zou wonen het geld wel waard denk ik. Maar voor dit budget zou ik eerder de stap naar een exemplaar nemen dat uit de Micro Artist Studio komt.

3 likes

Volgens mij doet Grand Seiko het bij al hun gouden (of platina) modellen niet, maar als je in deze prijscategorie een horloge van goud maakt, wil ik er ook een gouden band bij. (zeker als ze de stalen versies van dat kastontwerp wel op een stalen band leveren)

Misschien een idee om elke keer dat je Micro Artist Studio schrijft een dubbeltje in je horlogepot te doen :grinning_face_with_smiling_eyes::wink:

3 likes

Ja dan haal ik het deze eeuw nog wel!

1 like

Een mooie high beat special in Frankrijk. Het is dat mijn gouden GS NA net onderweg is naar mij toe, anders had ik deze serieus overwogen. Alhoewel zo’n high beat GMT in een elegance kast wel je ‘ding’ moet zijn.

Wel dubbel-logo, dus nog uit de goede oude tijd. En een special, wat hem… specialer maakt:

4 likes

Man man, wat een plaatje! :drooling_face:

Schitterende vondst, enige spijtige is die “special” op de wijzerplaat. Doet me wat denken aan oude mercedes modellen waar er voluit “turbodiesel” op de achterkant stond. Er zal vast wel een reden zijn dat het er toen op stond, maar dat dient tot niets (meer) :slight_smile:

Jawel, dit uurwerk is strenger afgeregeld dan de normale Grand Seiko standaard. Juist bij Grand Seiko betekent het wel iets. Je hebt standaard GS zonder vermelding, Special en VFA (very fine adjusted) als drie niveau’s bij Grand Seiko.

https://www.grand-seiko.com/instructions/html/GS_9S_en/AGFISYlmvxdvqd

Heel gaaf dat ze dit doen, maar ik vind het geen mooie aanduiding. De ster bij de 9F’s vind ik heerlijk subtiel bv, dit vind ik minder. Er zullen vast genoeg liefhebbers het wel kunnen appreciëren :slight_smile:

1 like

Hé, ik ken dat horloge. Wist niet hij hem verkocht.

Ik weet dat @Fate_Amenable_To_Change dit een afschuwelijk horloge vindt. Maar mocht je er van houden dan vind ik dit echt een kans. Tel maar eens op:

  • een dunne spring drive handopwinder met een mooie afwerking en brug layout
  • met een grote datum, leesbaar voor 50+
  • urushi lak wijzerplaat
  • maki-e gepoederde indices op 1,2,4,7,8,10,11
  • parelmoer indices op 3,6,9,12
  • raden sterrenmotief midden in de wijzerplaat
  • en dan nog wat frutsels onderin

Ik bedoel maar, als iedereen wild wordt van de recente GS “the first” met gouden maki-e indices, wat kost die, 15k? Hoeveel zou deze dan wel niet waard mogen zijn met alle toeters en bellen?

3 likes

Mooi uurwerk, maar daar is ook alles mee gezegd.

5 likes

Echt afschuwelijk :rofl:

4 likes

Geen drol, ding ziet er niet uit.

1 like

Koopje! Een adviesprijs van ongeveer 100k euro lees ik, en nu voor slechts 39k te koop:

3 likes

Ah de GS Tesla

2 likes

In 2020 gezien in de boetiek op Place Vendôme.

Knap gemaakt maar niet mooi vind ik. Ik neig altijd meer naar de wat ingetogener modellen, en daar is dit er zeker niet een van.

Hetzelfde geldt wat mij betreft voor deze - maar dan meer :grin: De Credor ‘Moon Rainbow’ is echt teveel van alles, waardoor het geheel op mij vrij kitscherig overkomt.