Grand Seiko GMT (40.5mm, 9R66, Ceramic bezel) NEW MODELS!

Meer.

Op zich wel handig bij een GMT om verslapen oid te voorkomen.

Spring drive GMT zal wel niet goedkoop worden gok ik… zal wel 6000,- worden

1 like

Door de date op 4 uur te plaatsen staat deze in het verlengde van die kroon, niet verkeerd.
Plus dat de 3 uur lume aanduiding nu net zo lang is als de 6, 9 en 12.
Maakt hem in mijn ogen meer symmetrisch.
:+1:t3::sunglasses:

Alleen in het donker. Ik houd niet van een datum op 4 uur. Dan liever op 6 uur als het niet op 3 uur kan.

Op het hoofdkantoor van Seiko is het nu massaal seppuku tijd.

Zo die blauwe is heel mooi

Voor mij is dat de enige reden om ooit een spring drive aan te schaffen. Waanzinnig mooi!

1 like

Waar haal je die modelnummers vandaan? Heel internet geeft vijf hits, waar deze post er twee van zijn. Op grand seiko Japan vind ik ze niet, ook niet tussen de nieuwe modellen.

Heb je een bron?

1 like

Je hebt hetzij een GMT zonder extra wijzer maar met draaibare bezel, of een GMT met extra wijzer zonder draaibare bezel / rehaut met 24 uurs-markeringen.

Het lijkt mij volledig correct. Ik ben geen fan van de combinatie GMT met wijzer en draaibare bezel, dat is verwarrend, en het tracken van een derde tijdszone lijkt me van de zotte.

Het is dus in mijn ogen of de Airman Purist, of het kamp van de Rolex Explorer II danwel de GS GMT. De Airman GMT en Rolex GMT Master zijn onzin.

2 likes

Ik begin zelf ook wel te twijfelen. Mijn bron is een gerespecteerd lid van een geheim internationaal horlogeforum. Watch U Seek Forum

https://forums.watchuseek.com/f21/#/topics/2393034?page=1731

1 like

De zwarte of de blauwe of de groene

• Zwart
  • Blauw
  • Groen

0 stemmers

1 like

De link is dood…

5 minuten geleden laadde hij nog wel op mijn telefoon, maar het topic lijkt van de site verdwenen te zijn. Gelukkig lijken het dus fakes, ik vond het niks.

He vreemd, op mijn telefoon laadt hij nog. Op mijn laptop is het topic niet te vinden.

:joy: scheelt weer spaarvarken stukslaan

Ach, van dezelfde site:

https://forums.watchuseek.com/f642/understanding-grand-seiko-part-2-design-4257322.html

Een mooie serie posts. :+1:

Ik vind ze niet mooi, tenminste: niet GrandSeiko-mooi.

Lelijke bezel, en die wijzers > horrible!
Nee, nee en nog eens nee.

En de nieuwe(re) Astron’s hebben nu broad arrow. Ik vind het jammer.

1 like

Mooi, maar ben ik de enige die het een beetje - als je door je oogharen kijkt - op Tag Heuer vind lijken?
Oh en die datum op 4 is wel erg jammer

1 like

Zijn er ook springdrives waar ze dat niet hebben?

Grote vraag bij een horloge in die prijsklasse WAAROM is de datumring niet in de kleur van de wijzerplaat???

Even reviven!

Ik zie ze nu toch echt op de GS website staan, en een paar reviews.
Toch wel erg mooi hoor, zeker de groene.

Gejat plaatje (timetide):

5 likes