Grand Seiko GMT (40.5mm, 9R66, Ceramic bezel) NEW MODELS!

:male_detective: Ik heb er nog niet heel veel meer over kunnen vinden… maar volgens mij is dit best wel ‘heet’. :zap:
Grand Seiko GMT in 40.5mm met ceramic bezel.

Modelnummers:
SBGE253G
SBGE255G
SBGE257G

33 likes

Ik had ze nog niet gezien, heeeeeel vet!
Ben dol op GMT’s, en op GS, maar de huidige zijn veel te groot! Deze lijken me perfect. Ben alleen benieuwd naar de dikte.

:+1:t2:

1 like

Oeh! Die blauwe :drooling_face:

1 like

:expressionless:

Datum op 4 uur

:expressionless:

Voor de rest zijn ze gaaf!

3 likes

Wat zou zo’n GS mogen kosten?

  • € 4000
  • € 5000
  • € 6000

0 stemmers

Ik lees iets over een non-rotating bezel. Ik weet nog niet wat ik daarvan vind. :face_with_monocle:

Raar… maar zolang de GMT hand alle kanten op kan is het net een Explorer 2.

40.5mm is een tikje groot naar mijn smaak…

En het hele ding is wat druk met lettering en de verschillende metertjes.

Maar wel een goeie optie voor mij. Ben benieuwd wat ie moet gaan kosten.

1 like

Boeiuh. Voor mij dan. Mijn explorer 2 heeft dat ook niet. Nooit gemist. En op de tudor gmt heb ik m nog nooit gebruikt :joy:

1 like

Wauw die groene is gaaf! Power reserve indicator had wat mij betreft niet echt gehoeven…

2 likes

Doen ze helaas op (bijna) alle springdrives.

Ik zou het mooier vinden zonder.

2 likes

Brr, dat datumveld op vier uur vind ik echt niet mooi

Ik vind het wel een toffe feature, maar hoef er niet zo mee geconfronteerd te worden… het zou mooi zijn als ze het op de achterkant kunnen maken zoals bij sommige Panerais en JLCs.

1 like

Voor die blauwe mag m’n Turnograph vertrekken!!!

Oei, die uur- en minutenwijzer…🥴

100% eens

Die groene :heart_eyes:

Een schuin geplaatste datum op vier uur wordt over het algemeen minder gewaardeerd. Maar met de kroon ook op vier uur is het al minder storend; ze zitten op één lijn, zal ik maar zeggen. En daar valt wat voor te zeggen.
Trouwens, zulke zaken blijken in praktijk al snel gewoon te worden.

Edit: wordt de prijs € 4.000, dan zou het wel eens de groene kunnen gaan worden. Oké, dat is wensdenken.

Die groene zou ik wel willen hebben hoor! :heart_eyes:

Moet het allemaal nog maar in het echt zien, maar die groene doet het wel voor mij :slight_smile:

1 like

Een spring drive GMT voor 4.000 euro. Dat is wel heel erg wensdenken!

Ik vind dit ook niet mooi. En met de kroon ook daar wordt het misschien iets beter, maar nee, toch niet voor mij.

Het is niet het nieuwe spring drive uurwerk, dus hij zal wel net zo dik worden als de SBGE227, dat zou dan 14mm zijn :frowning:

Nee, voor mij is dit een “verloren model”. Ik snap de reden en de positie in de collectie ook niet. Is dit een luxere versie van de quartz GMT? Met een 5-piece band ipv een 3-piece, en een duurder uurwerk?

Positief: de wijzers en de indices, prachtig!

1 like