Grand Seiko in N.L.

Ik denk dat het goed is dat ze er alle drie zijn, dan kunnen we allemaal ongestoord liefhebbers blijven.

Welterusten all.:sleeping:

4 likes

Ben je serieus? Nooit.

Ik vind een Grand Seiko in alle technische aspecten beter dan een Rolex (ja echt), maar als ik er eentje moet kiezen kies ik Rolex. Waarom is dat? Om dezelfde reden dat GS niet eens in de buurt komt van de Rolex troon :crown:.

Merkbeleving.

2 likes

Hoe wist u dat?
10 oktober zijn ze er inderdaad alle 3 :sunglasses:

1 like

Zeg nooit, nooit! :sunglasses:
Truste

Op zo’n stelling toch echt wel.

Klein voorbeeld. We laten de liefhebbers buiten beschouwing.

Je zet op zaterdagmiddag een kraampje neer in het centrum van grote een stad en nodigt mensen uit om een keuze te maken tussen twee horloges, een GS en een Rolex.

Zolang die uitkomst niet gaat veranderen kan GS Rolex niet van de troon stoten.

Slaap lekker :sleeping_bed:.

Als die vlieger opgaat is RTL boulevard een goed tv-programma en De Telegraaf zo ongeveer de beste krant van Nederland.

Welterusten :wink:

4 likes

Zolang het grote publiek alleen Rolex kiest blijven ze aan de top. Wat ons kleine groepje horlogenerds ook denkt.

:point_up:

Ik hoop dat je vannacht wakker gaat worden van kriebelende koekkruimeltjes in je bed.

2 likes

Er ligt over het algemeen veel in mijn bed, maar koekkruimeltjes zitten daar niet tussen. :upside_down_face:

1 like

Das goede marketing vergelijken met de ‘nieuwsbehoefte’ van de massa, niet helemaal eerlijk he;)

2 likes

Mijn punt is, dat als veel mensen iets willen het niet per se het summum is. Omdat mensen ook maar gewoon over het algemeen weinig verheven kuddedieren zijn, verstoken van finesse, smaak en intellectuele ontwikkeling. :blush:

Ik hoor in gedachten @Fate_Amenable_To_Change al in mijn oor toeteren wie dan bepaalt wat het summum is en op basis waarvan. En of het summum als zodanig wel bestaat :joy:

En ik hoor @da_watcher fluisteren dat we door middel van chemtrails worden gedrogeerd om te willen wat we willen. Ten bate van de overheid. :laughing:

3 likes

maar uitzonderingen zijn er altijd. Zo heeft Glenmorangie een mooie gebalanceerde reclame strategie, en is het tegelijkertijd een feestje om te drinken :tumbler_glass:
Is dat dan het summum van een werkweek afsluiting? Works for me!

1 like


Sja. Zo kom ik nooit m’n bed in.

Maar of mijn summum het jouwe is… Da’s andere koek.

1 like

En zo zijn we weer terug bij de kruimeltjes van @HanDavinci.

1 like

Ik weet wel wat er met Jelena gebeurde toen ze met beide merken geconfronteerd werd, dus je zou nog een zware pijp kunnen roken als je ze gratis als in bier verstrekte aan normale stervelingen.

2 likes

Haha, grappig. Ik zou de test leuker vinden als mensen 1 Rolex èn 1 GrandSeiko kregen, en dan na een jaartje kijken welke het meest is gebruikt en is gebleven.

Maar goed, blijft hypothetisch hè.

1 like

De Rolex want je bent op een GS te bang om krasjes te maken.

2 likes

Ik zou mij denk ik elke dag scheren met dat vlijmscherpe Komatsu polijstwerk.

1 like

Uhm…dit herken ik. :see_no_evil:

Dit niet. :laughing:

1 like