Grand Seiko in N.L.

Gaat dat echt groot worden?
Vandaag is juwelier van Hell uit Amersfoort officieel dealer geworden. In Amsterdam wordt de Seiko shop grondig verbouwd, en verdere expansie staat op stapel. Als er mensen zijn die een horloge kopen met in het achterhoofd waardestijging zullen , een Grand Seiko c.q. een Dumet of Stefan Ketelaars in overweging moeten nemen…
Just my 2 cents :innocent:

7 likes

Pff…gewoon kopen en dragen wat je fijn en mooi vindt. Niet voor waardestijging. :astonished:

11 likes

eens, een oude Porsche, c.q. een oude Daf worden ook alleen maar meer waard :sunglasses:

2 likes

Gaan we schelden?

15 likes

Keep on dreaming. Nieuwe Rolex sportmodellen stijgen in waarde door met opzet de productie te beperken. GS is een liefhebbers merk.

4 likes

Tsja die kruik gaat zo lang te water tot… etc.
Kan mij ernstig vergissen maar men wil op een gegeven moment geen ding waar er nog een miljoen/miljard van uit de fabriek rollen. Het doelbewust de productie beperken van een gewild model houdt dan ook geen stand.

2 likes

Ja precies… Dus zelfs het meest geliefde horloge merk ter wereld kan niet oneindig nieuwe, in waarde stijgende, producten in elkaar schroeven. Vroegah had een horloge nog een serieuze functie of bleken er bar slecht verkopende Daytona’s in het gamma. Zeg maar ongewenste limited edition’s :sweat_smile: Maar dat soort dingen bleken altijd achteraf. Nu roepen dat een Grand Seiko in waarde stijgt, slaat als een tang op een varken.

Tja logisch, V&D weg… en Hudson’s Bay loopt ook niet echt lekkâh. Ze moeten de klokkies ergens verkopen hè! :rofl: :joy:

1 like

Beter! Lekker een AD waar ik vaker kom en straks Grand Seiko juwelier. Ze hadden het er een paar maanden geleden al over.

1 like

Nice, effe naar van Hell toe dan eerdaags!

To Hell and back :+1:

1 like

Een Ketelaars zie ik nog wel in waarde stijgen.
Een Dumet? Dat zijn toch tekeningen, foto’s en lange verhalen?

4 likes

:joy::+1:t2:

Waardestijging :joy::joy::joy:
Zolang ze met 50% korting op de markt gedumpt worden zal dat wel meevallen. zo’n opruiming is op korte termijn winst, maar dodelijk voor het imago. Je zal er net eentje voor de volle prijs gekocht hebben, om hem daarna in de vitrine te zien liggen voor de helft.
GS heeft sowieso identiteitsproblemen; vandaar de wanhopige naamsverandering op de wijzerplaten. Het grote publiek wil in deze prijsklasse nu eenmaal geen Seiko (de echte liefhebber natuurlijk wel, maar dit is een kleine groep). Hopenlijk gaat het beter nu er geen Seiko meer op de wijzerplaat staat.
Er staan er hier op het forum een stuk of 5 te koop, maar er is weinig animo voor, ondanks dat GS hier op het forum een hype is.

Ik blijf het oprecht prachtige horloges vinden, maar op wat uitzonderingen na zijn het niet de beste investeringen. Daarvoor moet je bij de sportafdeling van de kroon zijn (of bij PP en AP uiteraard).

En maak je geen illusies over Rolex, want o.a. India en China hebben een extreme expansiemarkt ivm de groeiende groep rijken aldaar die allemaal een Rolex willen, dus het te kort zal alleen maar toenemen. De afzetmarkt explodeert, terwijl Rolex niet zo maar even de productie jaarlijks met meer dan 5% op kan/wil voeren (het meeste wordt nl nog steeds handmatig gedaan).

GS zal een niche-merk blijven voor liefhebbers, en dat is toch mooi ? Blijft het exclusief :wink:

10 likes

:+1: …en de hoogste tijd om mijn GS verkoop topic op slot te gooien.

7 likes

Gewoon doen! Follow the leader, the one and only @ThaPapper.

@Number4 komt er vanzelf achter dat, naarmate je ouder wordt, een GS toch zo maf nog niet is…:wink:

Ik zou ook dat topic sluiten. :sunglasses:

4 likes

Only time will tell en dat is precies waarom mijn draadje op slot is, een liefhebber.:blush:

4 likes

Ik zie het al jaren zo: GS zal Rolex wereldwijd van de troon stoten.

Maar idd, de tijd zal het leren. Echte kwaliteit komt vanzelf bovendrijven.
Wie weet wordt de nieuwe lijst ergens in 2021 wel,

  1. Grand Seiko
  2. Ketelaars Watches
  3. Rolex
4 likes

Dat zou mooi zijn, knijp even in mijn arm :heart_eyes:

1 like

Vooral die nummer 2, dat zou ik geweldig vinden.
Ondanks mijn voorliefde voor GS!

1 like