Grand Seiko is zo passé

Zie hier Royal Orient!

Ruim 4 duizend euro…
http://www.tokyo-toyz.com/proddetail.php?prod=ROYALORIENTWE0011JBMechanicalAuto

Alle gekheid op een stokkie, voor 't geld heb ik liever iets anders. Maar ze hebben net als Seiko ook hun “Credor”. Nu nog een premium Citizen. En nee, niet die SatWatch :wink:

Op de één of andere manier kan ik het er niet aan af zien… misschien irl? Maar ja, om daar nou voor naar Tokyo te vliegen:)

Het enige model van die lijn die ik zo snel kan vinden die ik enigszins mooi vind is deze:

Maar ja, dan ga ik toch liever voor een Grand Seiko…

Niks mis met Seiko mee maar 4 duizend…:X als je zegt tegen een kenner dat deze klok 99.95 euro kost wordt je ook gelijk gelooft.

Sorry maar ga ik toch maar voor de gevestigde orde Rolex, Breitling, Omega , Panerai enz.
Kan me trouwens echt niet voorstellen dat iemand hier op het forum 4 duizend neerlegt voor een Seiko, voor de duidelijkheid niks mis met Seiko hoor.

Ik heb er zelf ook 3, geweldige klokken , uiterst betrouwbaar. Maar meer in de prijs klasse 100 tot 1000 en daarboven toch even meer richting onze zwitserse vrinden.

Bigrosa Schreef:

Niks mis met Seiko mee maar 4 duizend…:X als je
zegt tegen een kenner dat deze klok 99.95 euro
kost wordt je ook gelijk gelooft.

Sorry maar ga ik toch maar voor de gevestigde orde
Rolex, Breitling, Omega , Panerai enz.
Kan me trouwens echt niet voorstellen dat iemand
hier op het forum 4 duizend neerlegt voor een
Seiko, voor de duidelijkheid niks mis met Seiko
hoor.

Ik heb er zelf ook 3, geweldige klokken , uiterst
betrouwbaar. Maar meer in de prijs klasse 100 tot
1000 en daarboven toch even meer richting onze
zwitserse vrinden.

Sinds wanneer gaat het er om wat anderen van je horloges vinden? Je horloges koop je toch voor jezelf? Seiko verkoopt de Grand Seiko lijn niet voor de lol voor zoveel geld en deze lijn moet dan ook volledig los worden gezien van de rest van de Seiko lijn. Een ‘kenner’ die gelooft dat een GS voor 100 euro gekocht kan worden is geen kenner… De afwerking van een GS en de Marinemasters zijn subliem en een vergelijkbaar Zwitsers horloge wordt voor een veelvoud verkocht. Het is interessant om op internet te lezen hoe deze horloges worden vervaardigd.

Seiko heeft helaas wel het imago van een low-end merk verkregen doordat we in het westen nooit met de high end horloges te maken hebben gehad. In Japan behoort GS tot de gevestigde orde. Sinds zeer kort is Grand Seiko ook buiten Japan te koop, maar de imagoschade is al geleden.

Zelf blijf ik voor >1000 dus ook gewoon kijken naar Seiko (of naar welk ander merk dan ook) maar dat had je inmiddels wel begrepen :wink: er is zoals je zegt namelijk inderdaad helemaal niks mis met Seiko, ook niet in de hogere prijsklasse.

1 like

marnix.moed Schreef:

Alle gekheid op een stokkie, voor 't geld heb ik
liever iets anders. Maar ze hebben net als Seiko
ook hun “Credor”. Nu nog een premium Citizen. En
nee, niet die SatWatch :wink:

Premium Citizen is de Citizen Campanola.
Ik vind het fantastisch mooie horloges, wel quartz maar daarom niet minder.
http://www.google.nl/search?q=citizen+campanola&hl=nl&safe=off&rlz=1R2SUNC_nlNL359&biw=1280&bih=618&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=gy8IT7b4O8rs-gaOiL2LDg&sqi=2&ved=0CDgQsAQ

Geef ik liever 4000 euro aan uit dan een Orient.

High end citizen is toch de chronomaster lijn?

Ik vind de high end Orients niet fantastisch. De Grand Seiko lijn daarentegen (tu)(tu)

Puringa Schreef:

Bigrosa Schreef:

Een ‘kenner’ die gelooft dat een GS
voor 100 euro gekocht kan worden is geen kenner…

Volgens mij bedoelt Bigrosa dat niet zo. Maar meer 't imago verhaal.
Ik weet wel dat GS kwalitatief een stuk beter is dan een Seiko. Maar het wrikt ook bij mij toch een beetje om er zoveel aan uit te geven. Voor dat geld koop ik liever iets anders. En dan kom ik vaak uit bij een Zwitser. Hetzelfde geldt voor Duitse horloges. Een Glashutte bijvoorbeeld lijkt me zeker geen kattepis, maar kopen zou ik 't niet zo gauw.

Houthakker Schreef:

marnix.moed Schreef:

Alle gekheid op een stokkie, voor 't geld heb
ik
liever iets anders. Maar ze hebben net als
Seiko
ook hun “Credor”. Nu nog een premium Citizen.
En
nee, niet die SatWatch :wink:

Premium Citizen is de Citizen Campanola.
Ik vind het fantastisch mooie horloges, wel quartz
maar daarom niet minder.
http://www.google.nl/search?q=citizen+campanola&hl
=nl&safe=off&rlz=1R2SUNC_nlNL359&biw=1280&bih=618&
prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=gy8I
T7b4O8rs-gaOiL2LDg&sqi=2&ved=0CDgQsAQ

Geef ik liever 4000 euro aan uit dan een Orient.

Oh ja, door al die Astronomische complicaties ook. Maar ik dacht dat 't een gelimiteerde uitgave was.

Tommaat Schreef:

High end citizen is toch de chronomaster lijn?
http://forums.watchuseek.com/attachments/f9/105667
d1211045685-citizen-chronomaster-08_citizen_08.jpg

Deze lijn ken ik weer niet. Thx!

en citizen heeft campanola !

marnix.moed Schreef:

Puringa Schreef:

Bigrosa Schreef:

Een ‘kenner’ die gelooft dat een GS
voor 100 euro gekocht kan worden is geen
kenner…

Volgens mij bedoelt Bigrosa dat niet zo. Maar meer
’t imago verhaal.
Ik weet wel dat GS kwalitatief een stuk beter is
dan een Seiko. Maar het wrikt ook bij mij toch een
beetje om er zoveel aan uit te geven. Voor dat
geld koop ik liever iets anders. En dan kom ik
vaak uit bij een Zwitser. Hetzelfde geldt voor
Duitse horloges. Een Glashutte bijvoorbeeld lijkt
me zeker geen kattepis, maar kopen zou ik 't niet
zo gauw.

Laat ik even voorop stellen : Niks mis met Seiko!! ik vind het zelfs fantaschtische klokken, prijs /kwaliteit top!! maar puur wat Marnix zegt. Het imago verhaal, tuurlijk kenners weten gelijk dat de GS lijn even een apart verhaal is. Maar 99.99% van de mensen dus niet en ja je koopt een klok voor je zelf. Maar ik vind en dat is mijn mening als ik 4000 neer moet leggen dan komt het “zwitser leven” gevoel toch echt bij mij naar boven:# en Glashutte tja uit Duitsland ik ga er zeker voor de kwaliteit straalt van zo,n klok af, daar hoef je weer geen kener voor te wezen.(tu)