Grand seiko kopen in Japan

Zekerweten daar heb ik m’n sarb033 gehaald. Toen wist ik alleen nog niet dat ik naar Japan ging. Persoonlijk lijkt me het super om er zelf een GS te bemachtigen in Japan :wink:

1 like

Is de 5% echt alleen met visa ? Ik heb zelf een MasterCard. Anders neem ik die 5% wel voor lief.

1 like

Ja alleen met Visa. Toen ik zei dat ik Mastercard had en het wel jammer vond kreeg ik 3%

1 like

Ik ga dit topic even opnieuw leven inblazen, want ook ik heb een reis naar Japan gepland voor dit jaar :slight_smile: Daarbij ben ik ook van plan om een leuk souvenier mee te nemen en zit ik te denken aan een SARB033.

Terugkomend op eerdere vragen in dit topic: zijn de prijzen in Japan daadwerkelijk lager dan wanneer je het in Nederland zou bestellen? En zijn er nog eventuele risico’s op het feit dat je moet kunnen aantonen bij de douane dat je het horloge daar hebt gekocht o.i.d.?

1 like

Neem een SARB037 mee als je er eentje kan vinden. Zijn hier niet te vinden, dus hij is unieker en je kan er de hoofdprijs voor vragen als je hem zat bent.

2 likes

Die is ook wel errug mooi :heart_eyes:

1 like

Volgende week klaar hoop ik.

3 likes

Lol @Diederik wil een zwarte wijzerplaat dus is het eerste waar je aan denkt hem een Champagnekleurige aan te bevelen… :grinning:

Ik raad een Sarx035 aan, dat is wel een zwarte plaat maar net iets meer afgewerkt volgens mij… :innocent:

De één beveel ik een cool horloge aan en bij een ander geef ik weer het advies om eens een rondje te gaan wandelen na het avondeten. Het is maar hoe het kwartje valt :sunglasses:

Waar lees jij dat hij een zwarte wil?

Een SARB is niet helemaal zwart, in volle zon brons/bruinig. Een SARX is meer zwart, dus dat is dan een beter idee.

2 likes

Wel dan kan ik alleen maar herhalen dat een Sarx035 de beter optie is want die is wel echt zwart :stuck_out_tongue_winking_eye:

Edit zie net dat je zelf al aangaf dat de Sarx een beter idee was…

2 likes

Zwart is absoluut geen vereiste, in dit geval vind ik het model belangrijker dan de kleur :blush: een SARX vind ik overigens ook tof!

Ik heb nog nooit echt over een champagne/rose dial nagedacht, maar ik vind die van @HanDavinci toch wel heel erg gaaf hoor…:sunglasses:

2 likes

IK vind het een kutding. Echt. Zo lelijk. Ik zou 'm gratis nog niet in ontvangst willen nemen. Serieus. Gast. Die lelleke roze plaat. Bah. Ruk, zeg ik je.

Ik ben aan het kijken of reversed psychology werkt op ome @Handavinci.

3 likes

Mensen hebben vaker geprobeerd. Als je zegt dat ik iets niet mag of niet kan, dan heb je geluk, want dan moet mijn trots bewijzen dat ik het wel kan. De rest kan het alleen niet.

Maar je hebt pech. Ik ga hem weggeven aan de vriendin van Siedo in 2020 :upside_down_face:

1 like

Jij mag en kan je woord niet breken.

Jij mag en kan 'm voortijds dus niet aan mij geven.

Beter binnenkort maar een potje poolen, als je papegaai bekomen is.

Excuses voor de off-topic, @Roo01. Japan. Prachtig, ik ben jaloers. GS? Ook prachtig. Dubbel jaloers. Ik ben benieuwd.

2 likes

Klopt, hier ben ik ook stellig in. Thanks for the reminder Chris! :joy:

1 like

Interessant idee om in Japan een Seiko te kopen! Wat betaal je in Nederland aan invoer rechten als je een horloge in Japan koopt?

21 procent BTW plus ik dacht iets van 4 procent invoerheffing.

3 likes