Grand seiko kopen in Japan

Beste leden,
Komende zomer ga ik voor het eerst op reis naar Japan. Ik bezoek Tokio en Kyoto. Nu vroeg ik me af waar ik het beste een Grand seiko kan kopen. Ik zat zelf te denken aan Bic camera. Suggesties zijn van harte welkom. :wink:

4 likes

In Tokyo; BIC Camera (heb ik de mijne vandaan, talloze vestigingen), Yodabashi (soortgelijk warenhuis), Jackroad in Nagano (voor tweedehands aanbod), Ginza (GS Premium Boutique en Wako store).

Heel veel plezier!

Edit: Oh ja, neem een Visa creditcard mee voor extra korting (8% als ik me niet vergis) bij BIC of Yodabashi.

7 likes

Bedankt voor de tips! Ik laat het weten welke het geworden is.

1 like

5%

1 like

Yodobashi is het goedkoopst en heeft een zeer riant aanbod. Hier krijg je standaard 8% tax free “korting” (mits je je paspoort direct kan laten zien) en 5% extra korting met je (Visa) credit card.

2 likes

Het is alweer een tijd geleden, haalde ze door elkaar. :stuck_out_tongue:

Ohja, mocht je je zinnen hebben gezet op een ‘oud’ model (zowel Seiko als GS logo op de wijzerplaat), als ze deze nog ĂŒberhaupt in de vitrines hebben, kan je wellicht nog wat extra van de prijs afkrijgen, bovenop de genoemde 5% en 8%
 maar niet zeggen dat je het van mij hebt!

1 like

Haha ik zeg niks :stuck_out_tongue_winking_eye:

5% voor de Visacard; 8% als je koopt als buitenlander en je je paspoort laat zien. Die scannen ze, kennelijk als bewijs voor de Japanse belastingdienst.
De volgorde is als volgt: eerst minnen ze de 8% en van dat lagere bedrag nog eens 5%. Daarna is er nog een marginale onderhandelingsruimte van minder dan 1%. Bij mij werden de laatste drie cijfers gewijzigd in nullen. Of waren het de laatste 4? Ik weet het niet meer. Ik weet wel, dat verder onderhandelen zinloos was en respectloos.

1 like

Zie mijn zes reisverslagen bij “off topic”. Onder anderen: https://www.horlogeforum.nl/t/reisverslag-omanido-in-japan-1-bezoek-aan-het-seikomuseum-tokyo/150866/6

2 likes

Fijn, met 50.000 gevallen van identiteitsfraude per jaar.

Dat mag in het algemeen misschien waar zijn, maar ik heb het bij mijn aankoop toch echt anders ervaren.

Ik ben uiterst respectvol gebleven van begin tot eind, uitermate vriendelijk behandeld en zeer redelijk gebleven. De extra korting werd me dan ook aangeboden, ik vroeg er niet naar.

Het zal ook te maken hebben met wie je tegenover je hebt, en wat je eigen persoonlijkheid is/hoe je overkomt. Is ook niet voor iedereen weggelegd, onderhandelen.

1 like

Dus het komt er eigenlijk op neer dat ze een oud model met korting wegdeden. Ik zou het accepteren van een ongesolliciteerd aangeboden lagere prijs geen “onderhandelen” noemen :joy:

1 like

Liggen de prijzen voor Grand Seiko sowieso lager in Japan?
Als je in Schotland of Ierland Whisky koopt is die ook duurder dan hier


Dat zonder meer. Ik vlieg bijvoorbeeld niet meer met veterschoenen maar met instappers. Ik moet ze toch wel uittrekken :unamused:

1 like

Rob van Monsterwatches heeft voor Seiko5 en SKX007 en andere SKX’en lagere prijzen dan Yodobashi. Grand Seiko ginds kopen en hier importeren lijkt me ook minstens zo duur uitvallen, al was het dat de BTW ginds 8% is en hier 21%.

Ergens niet direct naar vragen betekent niet dat je er niet naar solliciteert. Men kan een hoop dingen onbewust overbrengen indien hij/zij beschikt over tact en goed uitdrukkingsvermogen. Again, het is niet voor iedereen weggelegd.

Tuurlijk speelt het een rol dat het een oud model is, maar zoals Omanido al aangaf, kortingen daar zijn ongewoon


1 like

Ohhh ze hebben het jou persoonlijk bij hoge uitzondering aangeboden omdat je zo aardig en beleefd was in tegenstelling tot de gemiddelde witman? Ik snap het, wat een bijzonder en interessant verhaal :slight_smile:

2 likes

Net terug van een trip uit Japan, BicCamera heeft scherpe prijzen (en zit met meerdere vestigingen door heel Japan, assortiment is online te vinden). Let wel: het is een soort MediaMarkt, indien je bij het kopen van je horloge de beleving van belang vind zal dit aldaar wat minder zijn (niet de mooiste winkelketen die er is, wel behulpzaam personeel). De Seiko Boutique (zoals genoemd een erg fraaie in Tokyo, maar ook elder in Japan te vinden) geven wel een mooie beleving (maar zijn wel duurder).
Zoals hierboven genoemd, 8% tax refund (mits je je paspoort bij hebt) en standaard 5% bij betaling met creditcard. Ik kreeg een coupon (bij een of andere plattegrond) waardoor je 7% korting kreeg bij betaling met creditcard.

Veel plezier in Japan en succes met je aankoop!

2 likes

Er is aangegeven dat onderhandelen daar in het algemeen uit den boze is. Ik heb dit zelf ook ervaren, aangezien ik niet slechts bij Ă©Ă©n winkel naar mijn GS heb gezocht. Ergens anders kon ik er niet een dergelijke prijs voor krijgen, en ook in die winkel was het een oud model.

Als je goed zou lezen zie je dat ik stel dat er meerdere factoren relevant zijn. Één daarvan is de persoonlijkheid van de koper.

Ik denk inderdaad dat mij bij uitzondering een korting is toegekend, hoe hoog die uitzondering, dat weet ik niet. Dat is een van jouw aannames.

1 like

Haha hou jezelf voor de gek :grin:
"I make special plice for you!"

Gewoon net mazzel met model, moment etc. Feit is zeker dat het “lekkerder” voelt wanneer je denkt een leuke korting te hebben gekregen.

Lijkt me mooi om je vakantie te bezegelen met een horloge. De GS is hiervoor uiterst geschikt.