Grand Seiko: korting bij AD?

Ik vraag mij af of men bij een Grand Seiko AD ook korting kan krijgen?

Op Japanse sites zie ik dikwijls enorme kortingen maar ik vraag mij af of men hier in Europa ook een korting kan bekomen.

Is bv. zoiets mogelijk in de Seiko boutiek? Zoja, aan welke percentages mag ik dan denken?

Boutique geeft 10%.

Dat is meestal ook haalbaar bij een ad. Soms iets meer.

Als je in de Seiko Boutique met de bedrijfsleider goed gesprek aangaat kan je op diverse modellen flink meer korting krijgen als 10% is mijn ervaring. Gewoon vriendelijk vragen, als je echt op het punt staat een bepaald model te kopen dan gewoon laten blijken dat je een deal wil maken mits er een mooie korting te krijgen is. Ligt uiteraard wel aan het model of- en hoeveel je kan afsnoepen van de retailprijs.

Mijn ervaringen zijn een beetje wisselend.

Ad ,geen boutique,waar mijn sbgw253 vandaan komt bijna niks gekregen ivm lastig aan te komen.

Boutique’s

Amsterdam idd 10%.

Frankfurt was iets mogelijk toen ik twijfelde maar niet gevraagd hoeveel.

Hamburg. Preise sind fix…

Vraag me iets af en of iemand daar ervaring mee heeft in gs wereld. Hun zeggen 10 en jij zegt 15. Einde oefening?

Boutique geeft bijna standaard 10% en dan valt er nog wel iets extra’s te halen is inmiddels mijn ervaring

Ligt eraan waar en welk model. Meestal is 5% voor de populairste limited versies. Maximale wat ik heb ervaren is een 18%, maar dit is uitzonderlijk bij mijn weten.

Ik moet wel zeggen dat het over een “quartz” gaat.
Ik heb nu al een SARB033 en ben zeer gecharmeerd door een SBGX261 en release jaar is geboortedatum van mijn dochter …