Waarschuwing : Dit is uit enthousiasme zowel een verkoopadvertentie als een ode aan Grand Seiko geworden, dus mocht je daar de aandachtsboog niet voor hebben, klik de spoiler blokjes vooral niet open en scroll lekker langs de foto’s
Een briesje over het meer…
“A five day Spring Drive watch inspired by Lake Suwa stirred by the breeze before dawn”.
Ja mooie stukjes schrijven dat kunnen ze daar wel in Japan.
Maar mocht dit stukje poezie nog niet overtuigend genoeg zijn om hem blind te kopen (kan het mij haast niet voorstellen…)
Dan neem ik je aan de hand van wat beeldmateriaal graag mee langs wat schitterende details.
Dus ga er goed voor zitten, zet je telefoon op WIFI want ik ga eens even de hele bandbreedte gebruiken!
De Wijzerplaat
Om te beginnen bij de plaat ( waar anders)
Soms hoor je wel eens mensen over een horloge roepen “ja het speelt mooi met het licht”. Die zin krijgt bij deze Japanse exoot een compleet andere betekenis. De plaat kan soms zeer chique vlak ogen en wanneer het licht erop valt zie je de kabbelende golfjes van Lake Suwa mooi naar voren komen. En soms zie je zelfs een kleine schittering, zoals je op de foto ook terug ziet komen.
De Specs
Ik hoor je denken:
Een meertje voor zonsopgang, kunstzinnige plaat ja ja ja. Maar hoe zit het nu met de keiharde specs?
Heb je even? Deze parel komt uit de Evolution 9 serie. Dat klinkt niet alleen heel cool, maar houd ook in dat je zo’n beetje de allerdikste specs krijgt die ze in Japan kunnen bedenken.
Om te beginnen een 9RA2 springdrive uurwerk, met maar liefst 5 dagen (!)Power reserve, belachelijke nauwkeurigheid, een PR indicator(op de achterkant zoals het hoort ) en ook nog eens mooi om te zien.
En mocht je nu van al die golfjes op de plaat zin hebben om een duik te nemen in Lake Suwa? Kan gewoon! WR rating van 10BAR (!).
De Details
Oke nu komen we een potentieel een beetje in Grand Seiko-Geek territorium. Dus kans dat ik hier de lezer kwijtraak maar ik wil het toch even benoemd hebben. Als je naar de afwerking kijkt , dan doe ik met het woord “Details” dit stukje fijne techniek nog te kort. Om dit te illustreren wil ik graag de indexen uitlichten: die zijn zo schandlig scherp afgewerkt dat het wel computer getekend lijkt. De fijne lijntjes op de bovenkant, de schuine vlakken die weer glad gepolijst zijn… En al deze verschillende soorten afwerkingen zorgen ook hier weer voor (ja daar heb je het weer “speling met het licht”)
Deze schitterende foto’s heb ik overigens door Camera Koning @malus65 laten maken, want dit horloge verdient dat
En dan sluit ik af met zelfgemaakte ordinare wristshots:
Te Koop
Merk en model: Grand Seiko SLGA 021 - Lake Suwa Before Dawn
Diameter: 40mm
Leeftijd: Juni '23
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen Juni '23
Factuur/certifcaat Factuur en pasje aanwezig.
Originele doos en/of eventuele accessoires: Doos, omdoos, rijstpapier etc.
Verzendkosten of afgehaald: Sterke voorkeur gaat naar ophalen.
Conditie (krassen, werking etc): Klein krasje op een van de schakels, verder nieuwstaat.
Soort uurwerk en kaliber: 9RA2 SpringDrive
Vraagprijs: 6.200
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.
Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).