Kappen nou
Beetje vloeken in de kerk misschien, maar is King Seiko misschien een optie? Die SBGW231 vind ik qua wijzerplaat een beetje die kant op gaan. Zijn natuurlijk verschillende modellen en prijsklasses maar een paar plaatjes voor de beeldvorming
Niks vloeken in de kerk hoor,zijn gewoon hele mooie horloges,er zijn er zoveel dat ik er voorlopig nog niet uit ben,
Dank voor je input
Plus9time grand seiko data base
In theorie deze ook. Als je die onder specifieke hoeken bekijkt door een 5x of 10x loep, danwel een macro lens, dan zie je bubbeltjes. In de praktijk maakt het geen reet uit, zie je het nooit tijdens het dragen, en zijn het gewoon fijne horloges.
Je kunt BoR bij bestellen.
Ik ben erg in m’n nopjes met de eerder aangehaalde 44GS SBGW horloges, zoals hier de 303 met Mt Iwate dial. Ook de Kiri, en een limited Sakura die hier op het forum te koop staan zijn übercool. 36,5mm, geen datum, perfect van verhouding, ik breek graag nog een keer een lans.
Nietes. Die King Seiko’s zijn mooi. Maar de ivoor of eggshell wijzerplaat van de SBGW231 en aanverwante referentie is toch echt anders. De KS wijzerplaten zijn echt zilver-achtig, en hebben bijvoorbeeld een veel koelere tint dan de SBGW231. sterker nog, ze zijn in het handje een stuk koeler dan de SBGX263.
Op foto’s grappig genoeg nauwelijks te zien, maar in het echie best een verschil. Ik zou zeggen: vertrouw me.
Als ik @Pagode was zou ik dus wat gaan passen als ik de kans kreeg. Hoe gaat het met de zoektocht?
Heb zelf ook de SBGW231 en dat geneuzel over die bubbeltje zoals @Fate_Amenable_To_Change dat aangeeft stoort ook mij totaal niet.
Die is voorlopig gestopt.