De Omega.
Want ja… Grand Seiko, het blijft toch een Seiko he.
De AT is knap maar voor quartz en meer recent model wint toch de GS voor mij.
+1
Seiko natuurlijk ![]()
Dat is voor mij dezelfde logica als… Omega, het blijft toch een Swatch he.
Ik vind overigens beide horloges top.
Waarom daar stoppen ![]()
Vergeef me deze suggestie als ik volledig de plank mis, maar ik zit nog in mijn wittebroodsweken met deze ![]()
De Citizen NB1050 wordt veelal genoemd als concurrent voor de sarx/sarb lijn. Weliswaar wel een automaat en niet van vergelijkbaar niveau als de GS en Omega, maar geeft wel de looks van die GS en met ca 38mm net wat kleiner dan jouw SARX. En met een bijzonder vriendelijke instapprijs eventueel al een optie als probeersel?
Hierbij de mijne op leer:
Beide toppers denk ik waarbij je geen foute keuze kan maken. Vanwege de nieuwigheid zou ik voor een GS gaan.
Beiden top en hun charmes, maar de GS afwerking en accuracy is wel subliem
Tsja, ik vind Seiko juist wel wat hebben. Niet dat Omega dat niet heeft overigens
…
Mooi alternatief maar het merk trekt me niet zo! En ik wil er toch wel een quartz bij ‘voor het gemak’
.
Ik moet ze toch eens in het echt bepotelen. Toevallig binnenkort naar Den Haag, zie dat S&C GS verkoopt. Is dit een model die vaak op voorraad is?
FYI: als je een nieuwe GS wil kopen is mijn advies deze via Chrono24 uit Japan te bestellen, zelfs nadat je netjes alle invoerrechten belastingen etc hebt betaald is het nog zeer de moeite vergeleken met de prijzen en eventuele kortingen die je lokaal in Nederland voor elkaar kan boxen.
Hoe zit het met eventuele garantie claims/service als je een GS buiten de EU hebt gekocht? De garantie is internationaal maar geldt die ook als je een GS bij een japanse online dealer hebt gekocht?