Grand Seiko of Omega quartz?

Ik heb een hele mooie Seiko SARX 045. Alleen vind ik het horloge net iets te groot voor mijn smaak en de kast wat te ‘grof’. De keren dat ik het horloge pak moet ik hem natuurlijk altijd even goed zetten… alleen dat houd me soms tegen om hem om te doen :sweat_smile:.

Wel ben ik erg gecharmeerd van het merk Seiko. Ik zit er dus aan te denken om de SARX te verkopen en een quartz te kopen, en waarom dan niet upgraden naar een Sbgx621? :smile:

Ook ben ik nogal gecharmeerd van de Omega Aqua Terra 2517.50. Enige wat ik minder vind is dat de dial in bepaald licht wat minder goed af te lezen is.

Andere voordeel wat ik zie voor de GS is dat ik daar een meer recente van kan kopen in tegenstelling tot de Omega AT.

Beide vind ik erg mooi, sportief maar ook netjes te dragen. Ben wel benieuwd wat anderen vinden van deze twee opties?

• Grand Seiko SBGX261
  • Omega Aqua Terra 2517.50
0 stemmers
4 likes

ben wat bevooroordeeld als ex eigenaar van meerdere SBGX’en waaronder ook de 261. De 261 is wat meer dress en de AT wat sportiever, beide geen buil aan te vallen denk ik. Maar kijk ook eens naar een The Citizen, de AQ4100 reeks is prima, solar quartz en iets preciezer dan de GS, ook een automatische datum.

GS, túúrlijk!

Dat is een lastige keuze. Ik ben een Grand Seiko liefhebber. Maar dit model Omega aqua terra heb ik in een automaat versie gehad, en die paste me perfect. Samen met dat ik deze Grand Seiko wijzerplaat eigenlijk te leeg vindt, zou ik voor de aqua terra gaan.

2 likes

GS, veel fraaier quartz uurwerk, who doesn’t like home grown quartz crystals :sunglasses:.

1 like

Grand Seiko. Die Aqua Terra heeft een lelijke minutenwijzer. Ik heb dat nooit begrepen.

3 likes

Allebei mooie horloges en hier is geen foute keuze. Zelf een lichte voorkeur voor de GS vanwege het fraaie polijstwerk en de mooiere afwerking van de wijzers. De zwarte wijzerplaat van de GS vind ik ook net wat mooier.

261 bedoel je?
Deze dus? Even 'n echte foto, om beter te kunnen vergelijken.

Grand Seiko is natuurlijk mooi uitgevoerd. Maar ik vind deze wat saai. Ben bang dat deze mij snel zou vervelen. De AT vind ik net wat boeiender om naar te kijken en is natuurlijk ook prima van kwaliteit. Ik zou zelf voor de laatste gaan.

En waarom geen recentere quartz AT dan die AT die jij toont? Eën met teak dial.

Omega. Want die heeft veel meer karakter. De Seiko is te steriel. Beetje saai zelfs.

1 like

Heb ze beide gehad. Lichte voorkeur voor de GS vanwege de sublieme afwerking.

De AT bracelet vond ik dan weer geweldig en met de blauwe sunburst wijzerplaat :ok_hand:

1 like

Als GS-fanboy zou ik hier toch voor de Aqua Terra gaan. Wat sportiever, imho de mooiere case en een dial die wat spannender en meer in balans is. En wat voor mij niet onbelangrijk zou zijn: de SBGX voelt inmiddels een beetje aan als een ‘commodity’ - iedereen en z’n moeder heeft er langzaam aan één (overigens met goeie reden). Voor mij de Omega in dit specifieke geval. En ik blijf GS-fanboy :slightly_smiling_face:

Iedereen en zijn moeder heeft een Grand Seiko?
Nog ff. Ik heb er nog nooit ook maar één in het wild gespot.

7 likes

Heb serieuze issues met de minutenwijzer van de Omega… :eggplant:

2 likes

Dat kan te maken hebben met het understated karakter van het horloge :wink: :slightly_smiling_face: Ik wel - hoewel dat voor het grootste deel in het land van de rijzende zon was.

Vind ik persoonlijk minder mooi bij de Quartz uitvoeringen. Helaas!

Die blauwe plaat is inderdaad heel mooi! Toch clean zwart voor mij de voorkeur :grinning:.

261 ja, bedankt voor de betere foto.

Maakt het verschil in bouwjaar ook nog iets uit? De Omega werd tot iets van 2010 geproduceerd. De GS kan recent worden gekocht.

Dan is er ook nog een redelijk prijsverschil denk ik. 2e hands GS voor €1700 en de AT rond de €2200-2500?

Als je een beetje uit je doppen kijkt kun je de GS nieuw nog steeds rond 2000-2100 vinden. Gewoon uit Japan laten komen, inklaren, klaar.

Als eigenaar van zowel de SBGX265 als de 263 kan ik ze alleen maar aanraden, en zou zelf de moeite niet nemen om bij Omega of Citizen te kijken. Ik ben niet objectief. Beste horloges ooit.

1 like

Het uurwerk trekt mij over de streep, quartz kan niet mooier dan het GS uurwerk.