Grand Seiko Only X

Je ziet soms op Grand Seiko titanium horloges vreemde vlekken. En dan bedoel ik niet dat ze op een vreemde manier gevoelig zijn voor vingerafdrukken (want dat zijn ze ook), maar het lijken wel brandplekken. Ik had eens een Snowflake / SBGA011 die wat van die vlekken op de zijkant had. En ik zie deze op Ebay staan:

Hij wordt geadverteerd als ‘deep scratches at 9’, maar ik vermoed dat dit net als mijn Snowflake van destijds geen krassen zijn. Maar hoe het wel komt?

Dit was mijn Snowflake SBGA011, met de vlekken ook op de zijkant. Dat was ook een mooi horloge nu ik het terugkijk, maar verkocht :slight_smile:

Ik stoorde me niet aan die vlekken, maar het valt me op dat ik ze bij stalen horloges niet zie, daar zijn het meestal gewoon krassen. Maar bij Grand Seiko titanium heb ik ze al meerdere malen gezien. En zijn het volgens mij geen krassen.

1 like

Ohja… aan dit topic kan ik natuurlijk ook weer mee doen :partying_face:

31 likes

Vandaag deze 6245-9000 op een groene hagedis van @Ko-Banden om de pols

25 likes

Ja, als je een temperatuur kleurenkaart zoekt van titanium zie je ongeveer alle kleuren van deze foto… Te warm geworden op de Zaratsu Maschine…?

1 like

Mooi horloge!

1 like

Vanaf vandaag mag ik hier ook meedoen :smiley:

68 likes

Thanks!:pray:
Een oudje van 1998 maar draagt prima met z’n 36mm en over het kwartsuurwerk ook nog niks te klagen.

1 like

Schitterend :green_heart:

1 like

Zeer knap en gefeliciteerd. Spijtig dat ie niet net dat tikkeltje groter was.

Thanks! Dunne polsen hebben soms zo zijn voordelen :smiley:.

Oeeef heel nice! :hugs:

Welkom op het leukste gedeelte van Horlogeforum!

1 like

Schitterend!

1 like

Prachtig gefeliciteerd!

1 like

Ja gaaf hoor, en goede maat. Is het een 8J41-uurwerk? Heb zo’n uurwerk in mijn Seiko Dolce en ondanks de leeftijd (ik denk ongeveer hetzelfde als die van jou) loopt ie nog uitstekend. ±10s/jr​ haalt ie niet meer, maar het dubbele is het ook niet zeg maar :blush:

1 like

Thanks! Het is een 9S64 handopwinder. :+1:

1 like

Die 8j41 is dan ook niet slecht zeg! Hier zit de 9f62 in.
Je hoeft Seiko niks te leren over het fabriceren van hoogwaardige uurwerken. In een Certina van me zit het (HAQ) Precidrive uurwerk dat ook maximaal 10sec/jaar afwijkt maar die secondewijzer tikt lang niet zo mooi op de indices als de GS.

3 likes

Ah mooi, waarschijnlijk een van de eerste met de F-series uurwerken? Veel draagplezier.

1 like

1993 geloof ik

Sbgt001

4 likes

Ah, eerder dan ik dacht. Thanks!

1 like

Wat ook geweldig is aan spring drive is dat hij vrijwel leeg nog steeds heel exact loopt. Net zo exact als vol. :heart: it.

33 likes