Grand Seiko Only X

33 likes

44 likes

34 likes

32 likes

Recent de Kirazuri uit de opslag gehaald. De combinatie van 44GS-kast, de 5-link bracelet en de wijzerplaat (die onmogelijk te fotograferen is) maakt het tot mijn favoriete GS. Voor nu althans :wink: :slightly_smiling_face:

38 likes

28 likes

Mooi horloge hoor, maar als je 'm zo in het handpalmpje klapt onder redelijk fel licht, en er dan een kiekje van schiet met een rechtop staande telefooncamera, ja, dan is alles

• Leg dat ding neer bij een raam in de buurt zodat je wat interessant indirect licht krijgt. Niet vol in de zon, maar halfschaduw.
  • Hou in godsnaam je handen buiten beeld. Ik snap niet waarom negen van de tien foto’s van horloges verneukt worden omdat mensen insisteren dat er een stuk van hun anatomie in beeld moet.
  • Neem de moeite om je telefoon op z’n minst in landscape mode te draaien, als je geen fatsoenlijke camera hebt.

Het resultaat zal minstens zoiets zijn:

Als je wat in kunt zoomen zonder al te ver naar achter te moeten, of je hebt een macro stand, ja, dan kun je ook hier terecht komen:

Maar verder: Prachtig horloge. Ik mis een kirazuri wijzerplaat. Erg cool.

14 likes

Heel mooi! Ik heb deze (en tevens de roze) nog maar pas ontdekt. Mijn favoriete GS dial structuur.

Hij zou mooi passen naast mijn witte (hier met relatief weinig zichtbare anatomie) :sweat_smile:

16 likes

Zoiets kan je ook maken :heart_eyes:

21 likes

22 likes

Nu een goede 5 dagen om de pols maar hoe houden jullie dingen zo krasvrij? De mijne gaat, hoe zullen we het zeggen… vrij snel achteruit? Bijna terwijl ik er naar kijk?

2 likes

Ah, dank. En dan het horloge er onder?

1 like

Niet :grimacing:

3 likes

Gewoon door er voorzichtig mee om te gaan. Voor de een is dat een hele opgave, voor de ander een tweede natuur. Op mijn Grand Seiko SBGA293 zit geen enkel smetje na 5 jaar bezit, is nog compleet nieuw.

3 likes

Dank. Mijn onvermogen om de wijzerplaat mooi op de sensor te krijgen is niet zozeer debet aan gebrek aan competenties alswel gebrek aan tijd en motivatie om camera, lightbox etc. klaar te zetten en vervolgens te gaan post-processen. Hobbies kennen hausses en baisses - fotografie zit bij mij nu in een baisse waar 'ie zomaar eens nooit meer uit kan komen. En ik ga liever naar buiten de natuur of de stad in om die vast te leggen :slightly_smiling_face:

Merci! Toevallig weet ik dat een dealer in de omgeving San Francisco nog een SBGA509 op voorraad heeft liggen voor een liefhebber die het juiste mailtje stuurt :slightly_smiling_face: :wink:

1 like

Mooie foto’s dat zonder meer!
Wel een vraagje waarom zit er op de eerste foto rond het datum venster een “chroom” zilver kader zo als het hoort, en dan bij de 2e een zwart kader venster? :thinking:

Dat is nu wat ze noemen ‘black polishing’. Zo perfect dat het met een gedraaide lichtinval zwart lijkt.

1 like

Net als die gepolijste randjes van de wijzers dat kunnen laten zien.

Ah juist is mij nog nooit zo extreem opgevallen bij mijn SBGX maar als ik deze foto bekijk zie ik het ook wel een beetje.

13 likes

Dat is zallatzuuuu polijsten. Gepolijste oppervlakken kunnen onder bepaalde lichtinval als zwart naar voren komen.

Daarom op een lichte plaat ook liever een black polish wijzer, en op een zwarte plaat een brush.

2 likes