Grand Seiko Only X

Wat blijft dat toch een mooi ding!

1 like

Vandaag deze gepast:

Springdrive is een gaaf systeem en het polijstwerk was echt netjes. Maar hij voelde een beetje groot om de pols.

24 likes

Toevallig de slgh017 of slga019 ook eens gepast? Met donkere wijzerplaat en titanium kast dragen ze een stuk kleiner en lichter :blush:

helaas, ze hadden geen titanium modellen liggen. Ik heb er speciaal naar gevraagd.

1 like

Gouden sbgw252 om de pols. Ik heb nu een verkoopverzoek via Chrono. Het gaat toch pijn doen om hier afscheid van te nemen als we eruit komen.

35 likes

Ik heb mijn huis nog niet verkocht… :wink: sterker nog, voorlopig weer uitgesteld vanwege late start nieuwbouw…

Maar anders hadden we om tafel gezeten. :slight_smile:

Toch succes man!

2 likes

Heeft verrassend lang in de verkoop gestaan voor een horloge dat zo hoog eindigde in de “mooiste horloge” verkiezing.

Als ik het geld had rondslingeren wist ik het wel😊

Succes met de verkoop!

4 likes

Crosspost, de Sea of Clouds ofte Unkai.

26 likes

Dat is een hele mooie!

Ik draag de mijne weer vandaag :sunglasses:

28 likes

dankjewel, de jouwe is dan, imo, weer wat eleganter.

1 like

Klopt wel. Boven de 5k wordt het helemaal moeilijk om eentje te verkopen. Tenzij de echt populaire modellen, mijn Omiwatari ging gelukkig vrij vlot bv. Maar die was dan ook nieuwstaat, dat scheelt ook wel :blush:

3 likes

Heel mooi horloge :+1:

2 likes

In die dial kan je echt wegdromen he :+1:

1 like

29 likes

Allemaal waar. En toch ga ik niet verder zakken in prijs. Ik denk dat men voor 8k nog niet op “nu kopen” klikt. Je moet gewoon iemand vinden met jullie goede smaak en een gevulde beurs. Het is al de enige die je binnen de EU kunt kopen, dus alles wat daarbuiten te koop staat komt nog eens 21% BTW bij. En die zijn sowieso al duurder.

Ik vraag me dan wel eens af of ik gek ben dat ik dit er wel voor over zou hebben, en hoeveel ze er eigenlijk wereldwijd van weten te verkopen. Zou Grand Seiko als geheel niet sowieso een verliesmakend Halo project zijn voor Seiko? Ik was vorig jaar ofzo in de GS boutique in Parijs, en daar stond nog een limited te koop die twee jaar eerder in een oplage van 10 gemaakt was meen ik, deze:

Ok, dit vind ik ook best een stevige prijs voor een Grand Seiko zonder lotusbloem van de Micro Artist Studio, en zonder bijzonder uurwerk. Maar ik zou toch wel hebben gedacht dat ze er in geslaagd zouden zijn er 10 van te verkopen. Blijkbaar niet, want hij is nog steeds “disponsible”.

2 likes

Dat hoeft ook niet natuurlijk, de juiste koper op het juiste moment moet zich inderdaad gewoon aanbieden.

De basisreeksen gaan genoeg over de toonbank om dat te compenseren denk ik. En die exclusieve modellen geven sowieso wat cachet aan de vitrines in de boutiques. Ze moeten er ook maar een paar verkopen en ze zijn alweer uit de kosten :blush:

Het zijn vooral wij die moeten bloeden als we ze kwijt willen :smile:

3 likes

En zeker niet doen, want dat doet a. geen recht aan het horloge, want dubbel dwars de prijs waard, en b. je ben geen filantropische instelling denk ik. :wink:

1 like

Plus dan kom ik in het gebied dat ik denk: “Als ik hem voor dat geld te koop zag staan, dan had ik hem gekocht, dus dan kan ik hem beter houden” :slight_smile:

1 like

34 jaartjes oud

35 likes

En de avondwisel. We blijven in GS sferen

47 likes