Ik ga liever niet naar Schaap en Citroen, en bovendien wil ik er geen 9200 Euro aan verspijkeren. Het moet niet boven de zes uit komen.
Daarom zit ik naar pre-owned en grijs te kijken. Ik heb geen last van m’n geld, een een hagelnieuwe bloedrode GS is zo courant als een natte dwijl mocht ik me ooit bedenken.
Voor mij de Omiwatari vanwege:
- de uitzonderlijk mooie lichtblauwe, ijzige wijzerplaat
- Spring Drive
- De maatvoering.
- De leren band maakt van dit horloge een alleskunner. Glijdt mooi onder mouw van je overhemd en kan evengoed op spijkerbroek en t-shirt. Ik geef de laatste jaren sowieso de voorkeur aan leer.
Dit zijn de criteria die ik belangrijk vind, wellicht ligt dat voor jou anders. Succes met je keuze.
Ik heb al drie stuks Grand Seiko die voltijd op staal/metaal leven, dus ik hoor wat je zegt. Da’s voor mij ook wel een dingetje.
Is de waterdichtheid bij beiden nog een ding?
En wat ik ergens las is dat je bij de Omiwatari aan de achterkant het uurwerk kunt zien (alhoewel je dat ding natuurlijk aan hebt, dus in hoeverre dat meespeelt) en bij de Kakushi het een dichte achterkant is.
![]()
Inderdaad is
Ik vind persoonlijk de kastvorm ook mooier. Op foto’s weliswaar want ik heb ze nooit om de pols gehad, dus wellicht doet mijn mening er niet eenmaal in het handje niet meer toe.
Dat gezegd hebbende kun je hier volgens mij geen verkeerde keuze maken.
Prachtig toch! Ook met de trapeziumvormige indices.
Zo! Die heb ik niet eerder gezien, wat een geweldige GS is dat zeg!
Dankjewel
!
Het is een relatief zeldzame SBGF001.
Zie nu dat ik de datum ook nog even moet aanpassen. Maar daar heeft dit 29 jarige exemplaar al een jumping hour hand voor.
Uiteindelijk wil je ze toch allebei, de vraag is dan alleen nog, welke het eerst… ![]()
Omiwatari (SBGY007)
Kast 38,5 mm
Dikte 10 mm
Kastvorm is toch net wat minder standaard GS dan die Sakura; wijzerplaat kleur (roze is leuk, maar ook wat meer gimmicky) en structuur; blauwe secondewijzer.
Die Omitawari is ook verre van alomtegenwoordig, lijkt me.
Hoe ziet je collectie er momenteel eigenlijk uit? Eigenlijk wel benieuwd naar in het kader van een potentiële toevoeging.
Ik ben er uit. Ik ga een poging wagen voor een Sakura Kakushi, want die zijn veel zeldzamer. Omiwatari staat gewoon op de prijslijst, en ik hoop nog altijd dat er een versie van die SBGY uitkomt met een wijzerplaat die me minder doet twijfelen.
Een snelle controle van de zonnewijzer op de Greenwich meridiaan (+0 GMT per definitie) met een Grand Seiko tijdens een korte vakantie in Londen: