Geen enkel argument zou ook maar iets mogen veranderen. De band zou zogezegd beter afgewerkt zijn bij de Rolex, maar ik vind dit een heel subjectief argument.
Ik heb een Explorer gehad en ik vind de sluiting ook maar teleurstellen. Geen halflinks om die goed gepositioneerd te krijgen en de sprong van de snelverstelling in de sluiting was te groot.
De fit van de endlink was wel wat strakker, dat moet ik toegeven
De titanium versie heeft eentje die heel goed werkt. Zoals aangegeven in interviews moeten ze de productie ervan nog opschalen. Ik denk dat ze nog even wachten met een 18mm in staal tot ze er genoeg hebben.
Ik vind die GS ook niet echt een schoonheid. Geen fan van de kast/bandverhouding, de kleur en het Jysk-tuinstoelenreliëf van de wijzerplaat, de urenwijzer die breder is dan de A27 en het font op de onderste helft van de wijzerplaat. O ja, en de prijs.
Maar eerlijk is eerlijk, van die Rolex wint vrijwel elk horloge het ruimschoots.
En ik echo een bericht van een week of wat terug elders op het forum: met de combinatie van hele en 2/3e links is voor iedere pols behalve die van de top 5% OCD-ers een prima fit te maken. Echt. Zie: Resizing Grand Seiko Bracelets — Plus9Time
Die micro afstelling in de sluiting is wel prettig, maar het werkt niet altijd even goed met extra gaatjes voor de laatste schakel.
Daarnaast is het met het “Evo9” ontwerp en de in de band geïntegreerde sluiting volgens mij niet mogelijk om de boel in te korten en te verlengen zonder rare openingen te krijgen.
Wanneer de sluiting breder en dikker is dan de band kan het, wanneer de sluiting maatje postzegel is en zo als dit in de band ligt, dat maakt het lastig.
Snelverstel zou prettig kunnen zijn hier overigens, 's ochtends is de band te ruim, 's avonds zit ie strak.
Dat is old skool, daar kan ik me overheen zetten, zeker voor een sporthorloge.
Dat doet het in paars veel beter dan in wit. Ik ben geen fan van de birches. Maar in het paars zie je 'm minder, en wordt het bijna subtiel.
Die vind ik nog smaller dan hij wel eens geweest is.
Waar ik me niet overheen kan zetten is die Millenium Falcon die ze op de 12 positie hebben gemonteerd. Wie verzint in godsnaam zo’n indice?
Als ze die sluiting universeel gaan overnemen koop ik nooit weer een Grand Seiko op bracelet. Als ik een sluiting van vijf centimeter lang, bijna twee centimeter breed en een halve centimeter dik onder m’n pols had willen hangen had ik wel een Rolex of Tudor gekocht.
Deze white birch bevalt uitstekend, de nauwkeurigheid kan niet worden geëvenaard door een normale automaat, de gangreserve is immens, de wijzer zweeft over de plaat zonder tikjes, en bovendien is dit een unieke technologie die je nergens anders vindt. Ik heb een HAQ en deze spring drive, en ik kan je vertellen dat een volgende GS zeker weer een van die 2 opties wordt
Mechanisch is IMHO het meest klassiek. Maar het komt ook doordat ik een Seiko kinetic heb gehad waarmee ik toch wel wat problemen heb gehad, dat maakt me wat huiverig voor ‘nieuwerwetse fratsen’… Al moet ik zeggen dat ik nu een tijdje op dit forum rondkijk en eigenlijk nog geen negatieve ervaringen over Springdrive heb gelezen. Ik begrijp in ieder geval dat je erg tevreden bent en dat is fijn om te lezen.