Grand Seiko Only XI

Ja maar even serieus Fate… Why??
(En jij schiet toch wel in een RAW formaat zodat je dat meteen recht kunt zetten?)

1 like

Als je een gemiddelde Nederlander bent kan dat best een hapje minder.

Nee, gewoon high quality JPEG, dat is voor web consumptie prima. Je onderschat mijn luiheid ook, want afgezien van wat levels aanpassen doe ik niet veel met editing.

Hier dan. Ietsiepietsie meer roze.

Helaas zijn de meeste keyboards nu een soort van low level watervast. Vroeger was het een goeie strategie om 'm eens te vervangen voordat de baas het voorstelde. :wink:

2 likes

:rofl: Ik had geen slok koffie in de mond maar anders was ie over de laptop gegaan. Dank voor de tip. Dat was een verschrijving, althans er ontbrak een heel deel in die zin mbt ‘de champagne is casual’. Heb het aangepast.

Thx Chris.

De 40mm van de Skyflake is voor mijn pols idd helemaal in orde. Komt ook omdat de lugs relatief gezien ietsje langer zijn. :ok_hand:

De iets dikkere spring drive oogt nog steeds goed op de pols en icm met een lederen band. Ik vind het juist wel fijn op dit model want geeft het horloge net even iets meer body om de pols. De champagne is idd een stukje dunner, maar loopt weer mooi vloeiend als 1 geheel door met de Ti band. Beiden dus dik in orde. :sunglasses:

Ti ben ik ook groot liefhebber van, al sinds het begin van de hobby. En ja op een GS, iig de SBGV229, staat het erg goed. Plus iets minder gevoelig voor haarlijntjes / krasjes.

GS :champagne: blijft GS :champagne: dus altijd :ok_hand:

De tussenstand…vind ik best interessant :nerd_face:

1 like

Oke, geen ervaring met de Skyflake en geen ervaring met GS titanium, maar ik ben wel echt onder de indruk van de champagne dial, op foto’s zie je dat niet. Twee top uurwerken. Beiden prima opties maar als het echt moet kies ik van deze twee de champagne titanium quartz.

2 likes

:ok_hand: Leuk van iemand te horen die voor de :champagne: heeft gestemd.

Quartz/Sunray Silk loopt wel in. Toen ik stemde was het 9 vs 1. :slight_smile:

1 like

Okee, even een vraag tussendoor. Heeft iemand wel eens een caseback laten vervangen door Grand Seiko? Of misschien heeft iemand een idee van hoeveel dat zou kosten?

Ik heb iets leuks online gezien, maar met gravure op de achterkant, maar daar ben ik zelf niet zo van :slight_smile: .

1 like

Als ze even lekker dragen zou ik voor de skyflake gaan. :slight_smile:

1 like

Een poll? Die heb ik gemist denk ik… :thinking:

Ik mis een mogelijkheid in de poll:
Gewoon allebei doen (als je meerdere kinderen hebt kies je daar toch ook niet tussen?).

2 likes

Nee, ik herformuleerde de opties in jouw poll… Toen ik in jouw poll stemde was het 9 vs 1. Nu staan we op 2 tegen 1. :slight_smile:

1 like

Wordt mij wat teveel in hetzelfde (GS) vaarwater.

Ah got it. :smile:

2 likes

Ik hou het voorlopig nog even bij deze. En rustig op de fiets met dit weer in plaats van lastige keuzes maken voor structuur, kleur, uurwerk, fracties van millimeters hoogte etc.
(Dat is het voordeel hier, er is weinig echt te groot.)

8 likes

Ik kan met droge ogen echt geen bezwaar aantekenen tegen het hebben van een setje Grand Seiko’s die in hetzelfde vaarwater zitten. :slight_smile: Maar iedereen is anders. Als je verder met name mechanisch hebt zijn zowel Spring Drive als HAQ erg onderscheidend, dus ook dat argument gaat je niet verder helpen.

Naar mijn mening kunnen een titaan Heritage quartz en een stalen Elegance Spring Drive elkaar goed complimenteren zonder teveel overlap te hebben. Sterker nog, Sunray Silk / Champagne is een mooie toevoeging aan de Skyflake wijzerplaat die poederblauw is met een Snowflake-patroon.

Daarom sluit ik me toch bij ome @Rockvink aan. De ene hoeft de andere niet uit te sluiten.

5 likes

Ik heb wat moeite met meer dan 1 horloge gelijktijdig. :hugs: Ligt hier nog een Moonswatch te verstoffen. Enorm leuk ding en echt zomers zeker qua draaggemak. Maar die heeft welgeteld 2 dagen om de pols gezeten nadat ik m bij de Store had opgehaald. En toen was big brother Skyflake er opeens en die laat ‘m niet meer spelen. :wink::man_shrugging:

1 like

19 likes

De titanium GS quartz is natuurlijk een prachtige MoonSwatch vervanger. Ik zou de ene de deur uit bonjouren, het budget toch een klein beetje aanpassen, en gewoon lekker verder gaan met een pure two piece waarbij de Skyflake je zondagse horloge is, maar wel iedere dag gedragen kan worden.

2 likes

:heart_eyes:

9 likes

Het zou zeker een mooi duo zijn. Maar helaas…

…is niet mijn ding. Heb ik ondertussen wel ‘geleerd’ in al mijn jaren met deze hobby. Het is wat het is. :man_shrugging: :slightly_smiling_face:

1 like

Yummy! :ok_hand: :slightly_smiling_face:

1 like