Grand Seiko Only XI

Een artistieke keuze? :smiley:

2 likes

Het lijkt er op dat ze bij Seiko dan voor de SPB355 Alpinist de iets grovere variant van deze structuur gebruikt hebben voor de wijzerplaat.

5 likes

Ik nam de foto zonder bril :face_with_peeking_eye:

Weer eens wat anders zo…

3 likes

Fotos met bril :slight_smile:

18 likes

Bril gevonden. :innocent:

27 likes

22 likes

19 likes

Gewoon even benieuwd hoe de meningen hier zijn mbt deze twee toch flink verschillende GS modellen.

Ik zit weer eens enigszins op de schopstoel. :nerd_face::innocent: M’n oude :champagne: Quartz blijft steeds maar trekken. De Skyflake blijft prachtig. Die is wel het dubbele in prijs. Om even het verschil aan te geven. Kortom…ik zit wat in dubio. :grimacing:

Dit zijn mijn overwegingen:

De :champagne: kleur blijft voor mij absoluut de mooiste in de GS catalogus. :smiling_face_with_three_hearts: Dé hoofdreden voor m’n twijfels (daarnaast het Ti). De Skyflake pastel kleur is fraai maar misschien iets té dressy voor mij(n forse pols) waar de champagne casual is. :thinking: Die look&feel komt natuurlijk deels ook omdat ie op leer moet. Wel heeft deze het mooiere datumvenster. Qua uurwerk zit ik in het midden. Beiden fantastisch.

Benieuwd hoe anderen het zien. Dus maar een polletje. Mag uiteraard met aanvullende input over jouw keuze. :+1:

• SBGV229 - :champagne: Ti quartz
  • SBGA407 - :baby::blue_heart: SS spring drive
0 stemmers
6 likes

Ik denk dat ik nodig eens zo’n champagne plaat in het echt moet zien, want zo op de foto’s zou ik niet eens de vraag stellen :wink:

2 likes

Ik hoor je. Hier nog twee extra foto’s van de :champagne: wijzerplaat…

18 likes

Op de onderste de ‘spring drive’ weggegumd :joy:

3 likes

Van deze drie… champagne spring drive denk ik David

1 like

:laughing: Nee hoor. Dat is weer een andere…de SBGV221. :sunglasses:

1 like

Prachtig. Mee eens. Maar momenteel geen optie.

3 likes

ben meer een bier-man dus op de Sky Flake gestemd, al onderken ik de mooie champage kleur, Quartz en Titanium :beers:

1 like

ik heb dat als volgt opgelost:

16 likes

Inderdaad. :sunglasses::ok_hand:

Wat lul je nou, man? In die zin… Iets is of te casual, of te dressy, maar tegelijkertijd te casual EN te dressy, daar kan ik geen touw aan vast knopen. De maat is erg goed voor je, aan jouw harige mannenpols zal het niet liggen.

Wel kan ik zeggen dat Champagne heel erg cool is. Ik ben vanaf de Snowflake quartz terug gegaan naar Sunray Silk, om de GS naam maar eens aan te houden, en heb daar binnen de kaders van mijn verzamelingetje geen spijt van.

Ook een factor: De quartz is natuurlijk ruim 15% dunner dan de Spring Drive die bijna tegen de 13mm dikte aan hikt, dan is 10,2mm van een HAQ wel erg comfortabel. Aan de andere kant vind ik de SBGP een pure bracelet-kast, terwijl de Skyflake het goed doet op leer.

Maar ja, titanium van GS is de absolute bom. Ik heb toch maar voor Sunray Silk titaan gekozen, omdat het über comfortabel is, altijd goed loopt, en HAQ toch wel erg makkelijk is, maar een uitgemaakte zaak is het niet.

Als je in de buurt zat kon je een kop koffie komen doen. :slight_smile:

Ik heb de skere kleine versie, en zelfs die is erg cool, ook al lijkt het op deze foto maar koeltjes, dat ligt aan de AWB van de camera.

10 likes

Vandaag van dittem.

26 likes

Willen jullie allebei eens ff lekker kappen met die foto’s?! Reactie technisch lijk ik dan wel een vrouw wiens eierstokken chaos veroorzaken op het moment dat ze weer een baby ruikt of ziet!

Zo nu en dan denk ik “Ja, het is wel genoeg zo…” en dan komen figuren zoals jullie, zoals Fate en zo nog een bergje mensen hier die mij lijken te willen martelen met sensuele beelden van de ene na de andere Grand Seiko. Het gevoel dat ik prima zou kunnen leven vanuit mijn auto, zodat ik meer GS’en kan verzamelen. Wat leveren mijn kinderen nog op? Heb ik wel eten nodig?

:laughing:

11 likes