Grand Seiko Only XI

Ik denk wel een van de mooiste wijzerplaten, net onder de champagne wijzerplaat varianten die ik heb gehad. Het blauw is zacht en samen met het snowflake motief geeft een fraai en fris (zomers?) effect. De tint doet mij denken aan het blauw van een ijsberg. :nerd_face::penguin:

De kastvorm is klassieker tov de andere kasten die ik gewend ben. Maar de combinatie met het blauw geeft het model een casual uitstraling als geheel.

11 likes

ik denk dat de band ook bijdraagt aan het geheel :ok_hand:

4 likes

:ok_hand: Idd…de juiste band maakt veel verschil op dit model.

2 likes

Dat denk ik ook!

Zeker, die kast is veel mooier met een casual bandje dan met een strakke alligator imho. Alleen is het de wijzerplaat geen gemakkelijke match qua kleur denk ik? De 293 is meer een bandenswapper, maar die wijzerplaat is niet zo bijzonder als deze :blush:

1 like

32 likes

Van harte, inderdaad knap duo!

1 like

SBGH347:

SBGR325:

32 likes

31 likes

En terecht! Wat een prachtig duo :hot_face::heart_eyes:

1 like

Heel blij met mijn recente aanschaf. Ik heb eerder een GS gehad (sbgf017) maar ik kan me niet herinneren dat die plaat ook zo dynamisch en levendig was als de champagne plaat van deze. Telkens die subtiele burst i.c.m. de wijzers en uurmarkeringen. Ik was op basis van foto’s een beetje bang dat ie misschien wat oubollig zou overkomen, boy was I wrong

20 likes

Vooruit.

Dat is een beste! Gefeliciteerd!

Dat is een aankoop waar ik vier jaar over heb gedaan, maar ook een hele, hele beste. Ik ben daar niet onbevooroordeeld over. Kirazuri is mijn favoriete patroon voor de wijzerplaat, en dat roze is geweldig.

26 likes

18 likes

Eens! Hele mooie structuur. Zijn er nu meer modellen met deze dial structuur?

En nog even een plaatje van de “Omiwatari”.

24 likes

Oh jazeker wel.

SBGH341 en 343.

En een ex van me, de SBGA465.

Er zijn in het verleden ook limiteds geweest met het patroon. Onder andere de Genbi Valley limited. Hier dus de SBGW273, SBGW275 en SBGW277:

Ik had goed geld over gehad voor één van die drie, destijds. Kijk dan:

Maar er zijn er nog meer geweest, hoor. Beetje zoeken kan zo maar een horloge opleveren. :slight_smile: Neem nu deze:

Allemaal wel USA limiteds, die laatste vijf. Er is zelfs een gouden variant geweest.

20 likes

4 likes

Zo zie ik het standaard zonder bril @daffie :sweat_smile:

7 likes

Welk type nr is die blauwe? :open_mouth:

Die twee 44GS spring drives zijn de SBGA507 and SBGA509. Welke welke is weet ik niet. :slight_smile:

1 like

Ah ja net gevonden.
SBGA507, bijzonder fraai!

Wat een slet ben jij toch… :rofl:

Wat een mooie exemplaren zitten daar bij zeg! Holy moly…