Grand Seiko Only XI

22 likes

Eén van de weinige horloges waarbij ik geen correcties hoef te doen qua kleuren :smile:

No-filter :100:

30 likes

Vanaf de parkeerplaats, om vervolgens lekker er naar te kunnen staren in de file :grimacing:

36 likes

SBGH347 en GS paraplu in dit regenweer :nerd_face:

33 likes

Vergaderdagje

28 likes

15 likes

Binnenkort ga ik twee modellen van de nieuwe Evo 9 serie bekijken en passen, namelijk de SLGB011 (Atera Valley, groen/blauwe kleur) en SLGB013 (Lake Suwa, blauw).

Dit wordt mijn eerste en laatste horloge in deze prijsklasse voor een hele lange tijd, dus het wordt lastig kiezen.

Ik neig naar de SLGB011, maar ik maak me ook een beetje zorgen of deze kleur wel universeel genoeg is voor alle gelegenheden. De blauwe SLGB013 lijkt me wat gangbaarder. Hoe denken jullie hierover?

SLGB011:
SLGB011

SLGB013:
SLGB013

Geweldig topic trouwens, echt genieten al die plaatjes!

18 likes

Fijn vakantiehorloge. Jammer alleen dat er geen mogelijkheid tot micro-adj in de clasp zit.

9 likes

Beide prachtig! Renders van GS zijn doorgaans niet de beste referentie… vanaf het plaatje zou ik zeggen de 011 maar in het echt kan het maarzo de 013 worden.

Polletje dan maar? :wink:

• SLGB011
  • SLGB013
0 stemmers
3 likes

Ik weet niet of je ze eerder in het hebt gezien? Ik heb die Suwa ok de pols gehad en het viel me op & tegen hoe eh, “bonkig” dit model is tov andere modellen. De band was erg dik, de 22mm aanzet helpt niet mee om dat subtieler te maken. Op afbeeldingen vond ik het echt een fantastisch ding, in het echt viel het mij tegen :man_shrugging:

Maar dat was je vraag niet: die lake suwa plaat is extreem mooi. Dat zou mijn keuze zijn, maar dan zou ik zoeken naar die eerdere uitgave met gouden details, als ik het goed herinner…

:see_no_evil: 血は争えない

Voor de liefhebbers…

Horloges zijn een ziekte. Geen kruid tegen gewassen. Maar het ontkennen van het bestaan van GS, het negeren, het… is gewoon nodeloos pijn lijden, zelfkastijding, you name it… :rofl:

Mijn prettigste horloge heb ik er zeer onverwacht voor ingeruild. De Nomos Club worldtimer onder anderen. Maar ik moet zeggen dat ik er dan ook geen traan om gelaten heb en deze nog veel prettiger draagt. En dat wist ik al sinds 2020 ongeveer.

Dus Kiek dan!!!

Sinds 2020 op de radar, verkeerde keuzes, niet te krijgen, te duur, etc. afgeschreven als niet haalbaar, etc.

Maar het moet zo zijn blijkbaar omdat hij super onverwacht ook letterlijk soort van aangereikt werd.

Gewoon maandag via een nonchalant “eppie”. Ik heb gewoon netjes advies terug gegeven en ben neutraal gebleven. O ja, en ben vervolgens naar bed gegaan. Niks aan de hand.

En toen waren we welgeteld ongeveer 12 uur verder waarvan een uur of 6-7 soort bewusteloos. Daarna: :exploding_head: Nope, niet doen, kappen met GS, niks inruilen, geen aandacht aan schenken… :neutral_face:

Vervolgens komt er weer zo’n eppie van @SuperC voorbij met zo’n nietszeggende foto van die belachelijke GS :roll_eyes:
Ik heb daarna nog één heel uur weerstand kunnen bieden aan mijn eega en Jaap… :hot_face:

In ieder geval, het kan snel gaan. En zoals de Japanse equivalent hierboven staat: Het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan.

Ik ben (weer) terug in het GS kamp. :grin:

En bedankt Jaap voor het attenderen op deze schoonheid en het snelle schakelen!

49 likes

Weer eens de SBGF001 vandaag. Wát een afwerking nog steeds zeg voor zijn leeftijd

22 likes

Gefeliciteerd :tada: :tada: :tada:, het moest zo zijn!!!

1 like

Hij is prachtig! :heart_eyes:
Geniet ervan!

1 like

Heel mooi :heart_eyes: Proficiat en veel plezier ermee! Die metalen band is de kers op de :birthday:

1 like

Prachtig Jaco! :star_struck::ok_hand:

1 like

Poeh, die vond ik wel bijzonder vet!

Maar goed hier valt ook weinig tegen in te brengen :joy:
Gaaf zeg! :sparkles:

3 likes

Je maakt me jaloers! Zeker beiden in verschillende soorten en sterktes van licht bekijken. Blauw is ongetwijfeld de veiligere kleur, maar donkere wijzerplaten van Grand Seiko zijn in de meeste situaties heel ingetogen en tonen hun details alleen bij bepaald licht.

Ik weet niet hoeveel waarde je hecht aan de verbeteringen die ze hebben gemaakt bij deze twee modellen ten opzichte van hun voorgangers, maar de vorige Atera Valley was volgens mij in titanium, wat voor mij een flinke plus zou zijn. (in alle andere factoren zou ik liever de nieuwe versie hebben)

edit: en als het mogelijk is, zou ik ook aanraden om de nieuwe 37mm variant mee te nemen in de vergelijking. (voorlopig alleen in het blauw, maar ik kan mij niet voorstellen dat er niet meer varianten gaan komen)

@Andamanen @David_Gee en @Ri_ck bedankt voor jullie reacties!

Ik heb ook de vorige versies overwogen, maar deze nieuwe UFA’s hebben meer tapering in de band, dus dat is alvast een pré. Ook de micro adjust spreekt mij aan.

Verder heb ik ook de 37mm van de blauwe apart laten leggen, dus ik kan sowieso kijken of die kleinere versie wat minder bonkig is, want dat is idd iets waar ik over twijfel.

De titanium versie van de Atera Valley heb ik ook voorbij zien komen, maar ik ben daar toch een beetje bang voor krasgevoegligheid tov staal.

Dank ook voor de poll, interessant om te zien wat de kenners hier vinden.

Maar uiteindelijk moet ik ze gewoon rustig gaan passen en in het echt beoordelen en uiteraard zelf een keuze maken. Foto’s zijn altijd misleidend…

1 like

12 likes