Grand Seiko Only XI

wat een ding en daarmee: wat een comeback! :+1:

2 likes

Lekker :heart_eyes: en wat fijn dat dit horloge na al die jaren toch in je collectie terecht is gekomen.

1 like

Beste mede HFers. Lang niet bezig geweest met GS. Ik hou er altijd van om een plan F te hebben als plan A niet doorgaat (Dat is de JLC date met integrated bracelet die pas rond volgende maand voor t grote publiek word uitgeleverd)

Dat plan F is wellicht wat overdreven maar ik kom toch even wat vragen of ik wat mis.

Ik ga even 4 GS modellen pakken. 2 van diverse kloppende harten per stuk. Echter zelfde kloppende hart een andere wijzerplaat echter wel een aardig prijs verschil.

De vraag is: Is het alleen een andere wijzerplaat of mis ik wat wat het prijs verschil verklaard?

Prijsverschil in beide gevallen +€1000 :grimacing:

1. De high beats. Beide met 9sa5 uurwerk

Slgh 029 €11700
Slgh 031 €10400

En de springdrives met beide het 9rb02 uurwerk

Slgb 003 €12000
Slgb 015 €10600

6 likes

Heeejjj wat tof! Gefeliciteerd met jouw dikke aanwinst!

Ik vroeg me al af waarom deze niet op de website verscheen… Ik was toevallig op bezoek bij Jaap en toen kwam deze voorbij! Nu weet ik dus waarom deze nooit de website heeft gehaald!!

Hele vette foto’s trouwens! Hij komt echt op zijn best over zo. Ook die band ziet er geweldig uit.

Ontzettend veel plezier ermee!! :sunglasses:

2 likes

Heb niet gecheckt of het klopt, is ChatGPT

1 like
2 likes

25 likes

Waarom heb je zelf dan niet al veel eerder gedaan?

Op misschien één of twee uitzonderingen na de mooiste GS in het hele topic. Chapeau!

1 like

Ik kies optie drie, liever geen Evolution 9.

Als je het dan doet, pak dan Spring Drive. Los van de coole techniek vind ik de subtielere wijzerplaten mooier.

2 likes

Van harte proficiat met deze mooie NA

Die ligt nu waarschijnlijk bij Jaap, binnenkort krijg jij een ‘eppie’ van @SuperC :joy:

2 likes

Heel gaaf en welkom terug. :wave:

1 like

Omdat ik als nieuweling nog vleugel geknipt wordt.

1 like

19 likes

Ik heb beide horloges in het echt gezien, onlangs tijdens het Grand Seiko evenement. Beide zijn prachtig, je kunt hierin geen verkeerde keuze maken. De SLGB011 vind ik net wat mysterieuzer. De zoektocht is natuurlijk een belangrijk onderdeel van de horloge-ervaring, dus veel plezier nog. Ik ben benieuwd naar je keuze en de foto’s van het horloge om de pols.

2 likes

Een oprecht goedbedoelde tip: probeer eens positief/constructief te formuleren in plaats van verwijtend. Je krijgt wat je geeft.

Zo mooi deze, bij vrijwel elk licht :star_struck:.

25 likes

Subliem! Met de hartelijke groeten van zn neef

28 likes

:ok_hand:

Deze heb ik onlangs kunnen passen. Echt verrassend mooi, zeker ook de antraciete wijzerplaat :ok_hand:. Geniet ervan.

1 like

Ho ho daarvoor moet je naar het “goedebedoelde tips” topic

3 likes