Grappig dat je het zegt, voor mij toont het juist aan dat de moderne Single Logo wijzerplaten een heerlijke leegte bieden die de wijzerplaten ten volle voor het voetlicht brengen.
Het dubbele logo is me te veel tekst, en ik erger me aan het feit dat Seiko zich herhaalt. Als ze al iets op de onderkant kwijt willen, zet dan uurwerk-type daar, dus GS Grand Seiko bovenaan, en dan iets als “automatic” of “high accuracy” of zo onder.
Maar liever toch maar niet. Ik heb nu vijf horloges met zo’n heerlijke leegte, en vind het een verademing in een markt waar veel te veel gelul op dingen wordt geprint.
dit dus
al dat gewauwel op een wijzerplaat, ik weet heus wel wat ik gekocht heb, en na 2 keer lezen hoeft het niet meer, en om anderen onder de indruk te krijgen zijn ze eigenlijk veel te dicht bij, als ze het al kunnen lezen…
Ik vind dit erg mooie AI renders, als ik dat zo zie dan denk ik ‘wauw zo’n Shrunken Calf bandje staat goed.’ Maar als ik dan op de website van Artisan de Shrunken Calf zie, dan vind ik hem niet goed op de render lijken en denk ik ‘Nou ik weet het zonet nog niet’.
Andere bandjes met structuur zijn dan ook een optie:
LIC Grained calf Chocolate Brown - Calf Leather Watch Strap
LIC Saffiano Chocolate Brown - Goat Leather Watch Strap.
LIC Archipelo Matt Chocolate Brown - Lizard Leather Watch Strap.
Ik ben in ieder geval erg benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.
Ik vind de chestnut erg mooi staan. Het kan aan de afbeelding liggen, maar ik vind die band een stuk warmer en frisser staan. Maar ik zou het zelf nooit dragen omdat het qua kleur helemaal niet past mij wat ik draag; dus ik zou vooral kijken hoe dat bij jou uitpakt
Ja, het is erg lastig dat ik ze niet allemaal even in het echt kan zien. Ik wil eigenlijk gewoon een bruin bandje dat even wat meer casual staat dan de originele zwarte band.
Trouwens, vraagje wat hier vast best op z’n plek is; het valt mij op dat bij het verstellen van de tijd op mijn GS ik veel langer aan het draaien ben vergeleken met mijn andere horloges - zeg Seiko 6R. Bij die uurwerken is een rotatie van de kroon zeg een uur, bij mijn Spring drive krap een half uur. Is dat een SD dingetje, of algemeen meer bij higher end uurwerken, of weet iemand een andere reden?
Ik had die ervaring laatst ook weer eens toen ik sinds tijden weer een Spring Drive op tijd zette. Volgens mij zegt Grand Seiko dat je daardoor je horloge nauwkeuriger in kunt stellen. Het geeft je in elk geval een mooi fijnmechanisch gevoel.
Klopt. De handopwinders draaien ook niet als een malle voor iedere rotatie aan de kroon. Tegelijkertijd moet je opvallen dat er geen enkele vorm van back play of jitter bij zit wanneer je de tijd stelt. Overigens quartz hetzelfde verhaal.
Tijd instellen is een exact gevoel bij een GS. Dit in schril contrast tot m’n Cartier, waarvan de wijzers kunnen verspringen als ik hap snap de tijd in stel.
Bij de Santos en de IWC Ingenieur heb ik inderdaad dat verspringen van de minutenwijzer gemerkt wanneer je de kroon uittrekt. Niet heel storend aangezien je toch de tijd herinstelt, maar goed. De minutenwijzer van mijn Zenith El Primero durft wat soms verschuiven als je de kroon indrukt nadat je hem ingesteld hebt, dat vind ik al vervelender.
Gelukkig heb je dat bij GS niet. Je kan het inderdaad heel precies instellen en het is heel solide. De “trade off” is dat je wat langer moet draaien.