Grand Seiko Only XII

De Elegance serie staat absoluut mooi op leer. Maar om nu te zeggen dat het er op ‘hoort’, doet m.i. de bracelet toch wel tekort.

2 likes

Negen van de tien Elegance horloges komen op leer, neem nu de SBGW289 die je liet zien… Die zitten allemaal in de sportievere Heritage collectie:

image

Binnen de Elegance lijn heb je een BoR voor de SBGW301 en aanverwanten, en je hebt eens een zeven link voor de SBGY serie, maar over het algemeen is dat een leer-feestje.

Het is ook een kwestie van smaak. Zo begrijp ik niet hoe ze op zoiets het woord “Elegance” kunnen plakken:

Dat is gewoon een dikke sport beuker, in mijn beleving.

YMMV, natuurlijk.

10 likes

11 likes

19 likes

Wow, dit is toch wel een van de mooiste GS dials die ik heb gezien. Gefeliciteerd!

2 likes

Thnx! En het binnenwerk mag er ook wezen! :confetti_ball: En een GS die maar 1 cm dik is! :beers:

1 like

13 likes

Nog maar een

10 likes

Volgens mij zeggen we hetzelfde. Juist deze banden maken toch dat staal ook een plek heeft in de Elegance collectie?

Daar kan ik me ook wel in vinden.

Die afkorting kende ik nog niet. Bedankt, weer wat geleerd :+1:.

1 like

Tja, ik ben daar ouderwets in, misschien, maar ik vind een metalen bracelet per definitie casual of toolish. Wie voor dressy gelegenheden een horloge wil dragen zou dat naar mijn smaak op leer moeten doen.

De recentelijk uitgebrachte Reverso in goud op gouden bracelet ervaar ik dan ook niet als een dressy piece, om een voorbeeld te noemen. Daarom heb ik moeite met het woord elegant in combinatie met een metalen bracelet, zeker in formele settings.

Maar in dit tijdsgewricht lijkt dat een wat conservatieve houding, dus ik kan me voorstellen dat merken in de vaart der volkeren mee gaan en dan toch een bracelet aanbieden. De tijden zijn er niet eleganter op geworden.

2 likes

Vandaag de SBGA293 weer om.

9 likes

17 likes

12 likes

“Ze hebben alleen mat glas!”

Haai

3 likes

17 likes

16 likes

Even avondwandeling met dochterlief en hondje met heerlijk weer langs de maas :smiling_face_with_three_hearts:

11 likes

Als er zelfs op de renders al een spleet zit tussen wijzerplaat en de kast…

Nieuw!

sbgw327

4 likes

Mooi, jammer dat er maar 99 gemaakt worden.