Grand Seiko Only XII

Jaco, Sterker nog deze emaille vind ik nog stukken mooier ook!

:pray::hugs:

13 likes

Absoluut mee eens!

2 likes

:hugs:

Nu ik dit nog een keer zo zie… ik trek al mijn klachten over de klippen van Dover bij Grand Seiko in.

Eerlijk is eerlijk, een vriend van me kocht een DJ 41 en wilde 'm op leer zetten, maar hij schrok zich rot over de custom spring bars die je nodig hebt, en de kast die er achter die bracelet zit. Hij vond dus wat medestanders op Reddit die exact hetzelfde zagen:

Hij bezweert me dat zijn DJ 41 er net zo uit ziet als de zijkant kast van hierboven. En dan de Spring Bars. Die zijn custom omdat de gaten in de bracelet heel erg smal zijn, maar de gaten in de lugs lijken ook te laag zitten, dus lijken ze bij sommigen te lubberen.

Als een Japanner voor Seiko zo’n horlogekast zou maken zou hij rituele zelfmoord moeten plegen, vrees ik. Om de schande goed te maken.

Dat is gewoon tering lelijk. Het cijferfont alleen al, zeg.

Brrr. Dat was al 25 jaar dood en begraven. Laat dat zo.

Dan liever een DJ 41.

3 likes

23 likes

Wat draag ik deze toch graag als ik een overhemd aan heb. En al helemaal als de ochtendzon komt piepen. Gelijk met de glimlach aan de slag.

Ik stel me wel eens de vraag als ik hem op een lederen band zou steken, wat een goede keuze is voor de komende herst- en wintermaanden.
Enige mensen hier met een mening, kennis of ervaring?

21 likes

Antwoord:
Ja.
Grand Seiko hoort op leder.
:v:

1 like

*mening

Ik vind GS op staal verreweg het mooist.

16 likes

Kan zowel als ook, toch? (Goed, die
paarse alligator, daar moet je van houden)

Echter niet altijd, De SBGY007 bijvoorbeeld vind ik alleen mooi op leer.

24 likes

Mening uit ervaring: Hirsch Osiris.

• Past beter onder je boord dan een gevuld bandje
  • In een kleur die bij je riem of schoenen past
  • Nog fijner met vouwsluiting erbij, vind ik

Hij zit op mijn (niet-zo-Grand) Seiko, dus zal de foto hier niet plaatsen. Zie mijn recente post in het topic Themaweken.

1 like

Wat is die dial toch mooi he! :star_struck: :clap:

1 like

Doe mij maar staal

11 likes

Vandaag is het staal, maar ik wissel graag, ook afhankelijk van de kledij en/of uitstap. Leder kan evengoed, en deze kwam zelfs met een GS canvas band. :ok_hand:

14 likes

Ik ook. Ik heb mijn zwarte variant wel eens op een ander bandje gezet maar de lug gaten zitten niet op een goede positie voor leer. Dat geldt voor veel horloges die op staal komen.

1 like

Hoi allen,
Ik ben nieuw hier op het forum en weet niet zo goed waar ik mijn vraag moet laten, maar het gaat over Grand Seiko, dus ik hoop dat het hier mag.
Ik wil graag een horloge kopen voor de rest van mn leven, ik draag nu een Tissot Visodate, maar die is me te inaccuraat en hij is bijna tien jaar oud.
Vanwege het gemak zou ik graag een quartz model willen, en ik kom uit bij de SBGX355 als prachtig model.
Enige nadeel: ik vind de band niet zo mooi en zou liever leder hebben. Denken jullie dat je als semi handige Harry met een beetje geduld het wisselen van de band goed te doen is? En ik overweeg het horloge te kopen via een Belgische handelaar, raden jullie dat af? Zijn daar ervaringen mee? Op het immer betrouwbare internet krijgen ze louter positieve reviews.
Ik hoor het graag als dit bericht elders hoort (en nog liever hoor ik wijze raad)

Hallo ThembaNL.
Opzich zit je hier niet verkeerd.
Omdat je veel vragen hebt zou je ook een voorstel topic kunnen maken in het algemene deel. Wordt erg gewaardeerd. Dan vertel je wat over jezelf en stel je daarnaast je vragen.

2 likes

Poeh deze paarse knaller blijft prachtig om te zien :purple_heart:
Recent de normale gepast en vind die ook mooi. Toch maar een GS pot maken.

Pasfoto’s

13 likes

Dankjewel maar de eerlijkheid gebied wel te zeggen dat er licht op moet vallen om het paars goed uit te laten komen. Meestal oogt hij “gewoon zwart”.

Maar dat het paars zich slechts onder bepaalde omstandigheden laat zien, als een soort van easter egg, dat vind ik juist mooi.

Tja, wat is “normaal”, ik vind deze UFA ook heel bijzonder. prachtige plaat weer. Ik ben het met je eens, jij verdiend naast die schitterende Broad Arrow zeker ook zo’n mooie GS :wink:

13 likes

Welkom op het forum.
Mooie keus de SBGX355.

Denken jullie dat je als semi handige Harry met een beetje geduld het wisselen van de band goed te doen is?

Dit is zeker goed te doen. De GS heeft drilled lug-holes, die het losmaken van de stalen band vergemakkelijken.
Neem dan een leren band met quick-release springbars en het is een fluitje van een cent.
Het terugplaatsen van een stalen band vereist wel enige oefening en een springbar tool om het gemakkelijk te kunnen.

Dat is wat mij aanspreekt van de paarse Limited Edition die jij hebt. Over het algemeen "zwart’ maar met het juiste licht dan ineens bam paars.

Normaal is niet het juiste woord inderdaad, ik bedoel het standaard productie model. Aangezien de paarse een LE is. Het blijven bijzonder mooie horloges die GS maakt.

Ben erg beniewd hoe de nieuwe wave aan UFA modellen er in het echt uit zien.

Bedankt voor je aanmoediging, dit gaat me weer een hoop centen kosten :rofl:

1 like