Grand Seiko op leer!?

Paul(us)
Eens, maar wilde eerst proberen met Euro 75,- bandje
De wijdte is immers 19mm dus direct een Euro 150,+/ vond ik te veel
Enig idee waar je dit soort banden kunt vinden (19/16)
Gr/Arthur

1 like

Deze zijn echt heel mooi. Kastvorm ook erg cool!

Dit zijn toch die limiteds van afgelopen jaar?

Wel een “Limited” maar van 2013 ter gelegenheid van 100 jaar bestaan Seiko
De zwarte variant in oplage van 700, de witte variant (fantastische klok - SBGR081) in 1.200
De limited’s van afgelopen jaar lijken hier sterk op maar zijn wellicht nog mooier
Persoonlijk vind ik de details van de gouden (zwarte dail) en blauw secondenwijzer (witte dail) erg mooi
Absolute aanrader als je wat anders wil dan Rolecx/IWC/Omega
Maar let op, mooie verkrijgbaar voor reele occassion prijs en wellicht nog moeilijker te “flipperen”

Helemaal waar, goed gezegd!

1 like

Grand Seiko houdt ook wel Jubileum uitgaven. Beetje bomen/ bos verhaal :smile:

50 jr bestaan van Grand Seiko. 2010
130 jr bestaan van Seiko. 2011
10 jr bestaan van de GMT Grand Seiko. 2012
100 jr bestaan van Het eerste Seiko Polshorloge. 2013
50 jr bestaan van Quartz. 2014
55 jr bestaan van Grand Seiko. 2015

Maar zoals @Tuur1968 al zei zijn het limiteds van 2013. Remake van de 44GS. Er zijn vier handopwinders op leren band (de plaatjes die ik postte). De sbgw047 is de stalen versie en nog wel te betalen. De andere drie zijn in edelmetaal en zeer beperkte aantallen a 70st.

Dan zijn er twee stalen automaten uitgebracht (moderne interpretatie van de 44GS), maar die missen de mooie rechte vorm tussen de kast en band. Ze zijn met 40mm ook groter. De zwarte met gouden sec. wijzer (sbgr083), welke Arthur nu heeft en een witte met blauwe sec. wijzer (sbgr081). Deze worden op stalen band geleverd.

De nieuwste Historical Collection (2015) is een remake op basis van de 62GS. Die is met verschillende kalibers uitgebracht (automaat, hi-beat, springdrive) en edelmetalen.

De Historical Collection is als 3 piece in a box te verkrijgen.
SBGW047, 44GS, handopwinder
SBGV009, 57GS, Self Dater, Quartz
SBGR095, 62GS, Automaat

Plaatje

Deze wil ik nog eens opspeuren. Een 10jr gmt anniversary. 2012. 700st.
https://hodinkee-2.imgix.net/uploads/block/inline_image/content_image/4772/_img.jpg?ixlib=rails-0.3.0&auto=format&fm=jpg&q=80&w=580&s=6108512d095b44000080e278da25f98d

1 like

Beiden erg mooi. Op leer m.i. meer als dresser geschikt.

Paul.

Thnx mr. Grand Seiko :wink:
Die box is wel erg om te smullen maar wel weinig gevarieerd
Al genoeg van je handopwinder?
Heb om de honger maar even te stillen en de 37/38mm te toetsen vandaag een SARB035 besteld
Mijn interresse gaat van high-end Swiss naar high-end Japans, naar best value-4-money Japans (Orient/Seiko)
Nog even en de laatste Rolex (Expl II) gaat de deur uit 
 :wink:

Paul,
“loop” ineens tegen de SARB072 aan, overal uitverkocht naar het lijkt
vind het wel een erg leuke klok (met mooie alligator grote schub zonder naad)
Al bekend bij jou waarschijnlijk

Ja, die was leuk voor weinig. Ik zie ze nooit meer voorbij komen. Een jaartje terug een tweedehands op Marktplaats gezien. Vroeg er geloof ik 600 voor :slight_smile:

Leuk filmpje

Staat je goed!

1 like

Jammer jammer maar Euro 600,- wellicht wel weer an de hote kant

Dus we blijven strijden