In navolging van Paul’s (Vierport) originele foto’s, toch maar geinvesteerd in Rios croco band en originele Grand Seiko gesp. Maak het horloge nog meer “understated” dat het hasst een gewone Seiko lijkt. “Haast” dan he …
Wellicht toch het mooist op de originele stalen band?
Ik vind leer meestal mooier en comfortabeler dan staal. Hier oogt de leren band echter iel en wat uit verhouding. Waarschijnlijk omdat de lugs vrij breed zijn.
Nee, zeker niet. Ik vind het jammer dat andere horlogeliefhebbers soms met een boogje om het merk heenlopen.
Ik gun het Seiko als merk om meer waardering te krijgen, net als ik Leonardo DiCaprio een Oscar gun.
Ik ken persoonlijk geen horlogeliefhebbers die niet iets van waardering hebben voor Seiko. Dat kunnen zijn de '70s chrono’s, de vintage of juist moderne duikers, de high tech Astronmodellen of de high end Grand Seiko- of Credor-lijn. Kan ook bijna niet anders, aangezien Seiko al vele decennia op alle mogelijke manier met tijdmeting bezig is en inmiddels vele duizenden verschillende, kwalitatief goede tot extreem goede producten heeft geproduceerd. Daarnaast heeft Seiko de afgelopen 40 jaar gewoon een belangrijke rol gespeeld in de horlogewereld. Als horlogeliefhebber weet je dit.
Ik ken overigens wel een heleboel mensen die niets met horloges hebben en dus ook niets met Seiko. Deze mensen, als ze al een horloge dragen, kopen modemerken. En ik ken ook een aantal snobs, die ik zeer zeker geen horlogeliefhebber (en al helemaal geen kenner) zou willen noemen en die denken dat het alleen goed is als er ‘Swiss Made’ opstaat en het minstens € 4.000 heeft gekost. Maar ik zit absoluut niet te wachten op ‘waardering’ van dit soort types. Dus ik zie het probleem niet.
Maar ik ben het wel met je eens dat Leonardo DiCaprio een Oscar verdient!
On topic: Lederen band staat best goed. Maar de stalen band vind ik nog beter staan.
Prachtig horloge, en bij deze GS zou mijn voorkeur ook op leer zijn.
Inderdaad een mooi understatement om te dragen.
99,9% van de gemiddelde medemens heeft waarschijnlijk geen flauw benul wat voor kwaliteit horloge dit is.
Ten overvloede: ik hoef geen waardering van types die alleen Swiss Made willen zien, maar ik vind het zo jammer dat sommigen zo kortzichtig zijn (ook hier op het forum).
Die stalen band heeft-ie IMO wel nodig om een beetje visuele impact te hebben. Maar dat heeft dan meteen weer te maken met “showing off”, eigenlijk - en dat wil/doe je met een GS juist niet.