Grand Seiko SBGF009 36mm

Te koop , géén ruilvoorstellen:

Merk en model: Grand Seiko SBGF009
Diameter: 36mm
Dikte: 9mm (!)
Lug-to-lug: 42mm
Bandaanzet: 18mm
Leeftijd: 2000
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): september 2025
Factuur en/of certificaat: ja, aankoopbewijs van chrono24 en factuur horlogemaker voor nieuwe batterij, afdichtring vervangen en 10bar druktest :white_check_mark:
Originele doos en/of eventuele accessoires: ja, helemaal compleet, doos, omdoos, tag, seiko papieren incl originele garantiebewijs, in het japans :smile:
Verzendkosten of afgehaald: ophalen
Conditie (krassen, werking etc): erg goed, wat lichte draagsporen op de band en gesp. Twee zeer lichte krasjes op de zijkant van de kast, niet zichtbaar dragend op de pols. haarlijntje op de bezel en het saffierglas is nog helemaal gaaf. Kom vooral zelf beoordelen bij een bak koffie :coffee: !
Soort uurwerk en kaliber: 8J55 high accuracy quartz uurwerk
Vraagprijs: EUR 1250
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.

Er zitten nog twee extra schakels bij, de band is afgesteld op mijn 16cm omtrek polsen.

Nog dunner dan de huidige 37mm SBGX lijn van GS, dankzij het 8J55 uurwerk en het feit dat er geen datumvenster in zit! Iets over het oudere 8J55 uurwerk:

“It is considered by Seiko to be one of the best quartz movements ever produced, much better than the equally well known 9F and much more stable and accurate.” Vind ik wel een bijzondere uitspraak, laten we maar zeggen dat het qua nauwkeurigheid niet onder doet voor de 9F :slight_smile:
Referentie:
https://vintageseiko.nl/blog/grand-seiko-reborn-the-genesis-of-a-grand-watch

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.

En nog eentje als bonus:

23 likes

:up: Ik sta open voor een redelijk bod!

3 likes