Grand Seiko SBGG007 Losse kroon?

Ik dacht dat ze alleen de spring drive naar Japan sturen voor service. Er is toch wel een vintage horloge service persoon die niet compleet de kast wil lassen en opnieuw polijsten?

Weetje trouwens hoe ze zaratsu polijsten :

Ze stoppen de onderdelen die gepolijst moeten worden in de bilspleet van een sumo worstelaar. Dan strooien er wat bamboe splinters bij. Na 15 jaar sumo carrière halen ze het eruit en voila. Zaratsu is ook de naam voor de uitslag op de billen van de worstelaars. The more you know.

Dit is een fictief verhaal natuurlijk maar goed je zou haast denken dat het zo gaat als ze zoveel voor die diensten rekenen :joy:

4 likes

Een Yokozuna laat die sowieso door iemand van een lagere rang afvegen. That’s no joke, either. Ook omdat-ie er zelf meestal niet meer bij kan. :no_mouth:

Dat moet bij Musashimaru geen lolletje geweest zijn. :rofl:

Er is voor alles een oplossing.

1

Maar, meer on topic:

Daar is dan specifiek GS gereedschap voor? Of hoe beginnen ze daar zelf aan dan, in Japan :thinking:

1 like

Ja vraag ik me ook af . Zou me niets verbazen met zulke prijzen dat ze denken “ja dikke sushi rol met je reparatie, wij bij GS vervangen gewoon het hele horloge !

Grabbelen in een doos zetten de wijzerplaat over en klaar is Ke(es)nji.

Vandaar dat ze alles in de 44s kast klappen.

Maar serieus ben wel benieuwd ! Iemand een filmpje ofzo ?

Je kunt ook overdrijven he, voor rond de €500 ben je klaar voor een GS quartz, nieuw uurwerkje, kroon + stift en nieuwe pakkingen en je hebt een mooi horloge met weer garantie

@Luxata neem gewoon even contact op met een Grand Seiko dealer en vraag wat de kosten zijn voor een volledige service van dit model, GS reparaties kunnen nu alleen nog maar via een GS dealer

3 likes

Hmmm Ben er nog niet uit of ik het wel wil proberen. Als we zeggen 650 euro dan zou ik het horloge voor ongeveer 400 moeten kopen om het de moeite waard te maken. Ik zal GS hier wel even e-mailen.

Gewoon even navragen als je de full service prijs weet dan weet je of het de moeite waard is, de service prijzen van GS vallen best mee over het algemeen.

GS serviced de 8n65 niet meer omdat ze geen onderdelen hebben.

Afhankelijk van het probleem zou ik wat kunnen frankensteinen . Ik zou namelijk ook een 8n41 kunnen vinden wat ook een HAQ uurwerk is met 20s per jaar. De 8n65 heeft 10s per jaar. Schijnen mechanisch identiek te zijn op het ic board na.

Ik kan ook wegkomen met 8n21 onderdelen maar als het probleem is met de yoke (wat het waarschijnlijk ook is ) dan heeft dat geen zin aangezien de enige 8n met datum de 8n65 is.

Al met al jammer want over 20 of 30 jaar zijn er helemaal geen 8n65 horloges meer over :frowning: zonde want ze zijn erg mooi allemaal !!

Komt deze informatie van een GS dealer?

Iemand op Reddit die me aardig ver geholpen heeft . Met veel vintage Seiko en grand Seiko .