Grand Seiko SBGN003 op drie nieuwe straps !

Een tijdje geleden weer een stap gezet in de horloge hobby en voor het eerst een keer wat straps besteld omdat de stalenband van mijn Grand Seiko SBGN003 toch niet altijd helemaal lekker (te strak of te los) om m’n pols te zit.

Toen ik op zoek ging naar straps kon ik niet heel veel voorbeelden vinden in mijn smaak, en dat heeft denk ik ook met de afwijkende19mm maat te maken. Dus daarom deel ik hier wat foto’s. Het idee was om d.m.v. deze straps het horloge waar meer een daily driver te maken. De stalen band kan in alle situaties wel, maar ja soms wil het oog ook wat he :wink:

De straps komen bij Barton vandaan en ik ben tevreden over de kwaliteit maar het shipping proces via USPS (US postal service en niet UPS) was wel een ding. Alle straps hebben een quick release was super handig is.

Smaak is natuurlijk persoonlijk en ik ben geen super fotograaf maar dit is het resultaat en dat geeft toch echt wel een andere look aan dit horloge:

1 Black Top / Pumpkin Orange Bottom | Elite Silicone
(inspiratie gejat van de zwart oranje strap van de witte aqua terra)
2 Smoke Grey Cordura Fabric and Silicone Hybrid
(lekker semi casual)
3 Black Leather | Orange Stitching
(de beste all-rounder IMHO)

25 likes

De black leather vind ik het gaafste staan. Hoe is de kwaliteit?

Die cordura ziet er stuk beter uit dan ik dacht obv foto’s op hun site.

@donar die leren band is niet de dikste leren band maar opzich wel ok hoor. En die cordura is best leuk als een semi casual bandje.

Het type silicon van die en die oranje band is ook wel grappig ze hebben een golf patroon op de achterkant waardoor bandje niet so stijf is en het sluit niet zo strak om je pols maar kan nog een beetje ademen dus daar is ook goed over nagedacht.

Dit prachtige horloge verdient een mooie strap.
Misschien is dit wat (bekijk de Kahki uitvoering maar eens, verwacht dat die uitvoering een goede combi zal zijn): https://straphabit.com/products/premium-sailcloth-quick-release-watch-straps?variant=42459884912793

Edit: STRAPS & CO heeft overigens veel keus in 19mm.

@wander die kahki ziet er inderdaad leuk uit, da’s er eentje voor de volgende keer !

1 like

Haha. Ik zie de foto’s graag voorbij komen.
Nog een andere suggestie, al ben ik er niet zeker van of het een goede combi is, maar wat dacht je van mesh? Is “on the fly” verstelbaar.
https://www.strapcode.com/collections/19mm-watch-band-mesh
Fijn weekend!