Grand Seiko SBGP013 met 9f85 uurwerk

Alleen te koop

Merk en model: Grand Seiko SBGP013
Diameter: 40
Leeftijd: 2020
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): augustus
Factuur en/of certificaat: full set
Originele doos en/of eventuele accessoires: echt helemaal compleet, origineel Nederlands geleverd inclusief doos, omdoos, rijstenvel, tag, etc.
Verzendkosten of afgehaald: beide, maar verzending is voor rekening en risico van de koper
Conditie (krassen, werking etc): goede staat, hier en daar wat haarlijntjes en een kleine buts.
Soort uurwerk en kaliber: 9f85, het wat geavanceerdere Quartz uurwerk waarmee je de urenwijzer onafhankelijk kan verzetten
Vraagprijs: € 1.750 inclusief originele IWC 20mm alligator blauw band in goede staat (nieuwprijs band is is € 380)

Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.

Deze Grand Seiko is echt een geweldig veelzijdige alleskunner die veel waar biedt voor je geld. Het horloge heeft op de stalen band een sportieve look en kan gerust het water in met 100m waterdichtheid. Op een leer band heb je echter een prachtige dresser.

De band is vanwege de drilled lug holes makkelijk te vervangen en dit horloge kwam voor mij echt helemaal tot zijn recht op een donkerblauwe kwaliteits alligator band. Het geeft een onwijs mooie strakke klassieke look. De stralende indexes die met de hand ongelooflijke mooi gepolijst zijn, komen prachtig tot leven op het donkerblauwe contrast.

In een schemerige ruimte is de wijzerplaat heel mooi egaal donderblauw, maar in de volle zon ontstaat een toffe sunburst.

Het quart uurwerk loopt super. Het is mooi om te zien hoe snaar strak de secondewijzer verspringt. Deze sbgp013 lijkt in vele opzichten op de vaker voorkomende en meer bekende sbgv225. De sbgp013 heeft echter een wat geavanceerder uurwerk, omdat je de urenwijzer onafhankelijk kan verzetten. Handig als je op reis bent of bij het switchen naar de zomer- of wintertijd. :ok_hand:

De vraagprijs van € 1.750 inclusief de originele alligator IWC band is een prima prijs als ik kijk naar de markt. Afgelopen najaar stond er hier één op het forum voor € 1.650 exclusief een alligator band t.w.v. bijna € 400. Momenteel staat er een sbgv225 te koop voor € 1.750 zonder extra band en met een minder geavanceerd uurwerk.

Het horloge heeft vorig jaar een baterijwissel gehad en is toen ook getest op waterdichtheid.

Check de foto’s! Dit horloge is een geweldig serieus instap horloge maar misstaat vanwege de kwaliteit ook niet in een duurdere collectie. Mocht je dus ook zoek zijn naar een 1e serieus horloge of heb je ‘honger’ naar iets nieuws in je collectie zonder dat het (meerdere) maandsalaris(sen) kost dan kunnen wij elkaar hopelijk blij maken.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.

![IMG_1884|375x500
(upload://cixB5MSpCOCGDQHx2nKlr3k21kK.jpeg)

28 likes

Up

2 likes