Grand Seiko SBGR099 ... 42mm

Ze zijn er wel. Grand Seiko`s met een paar millimeter meer. Meestal klassiek zo rond de 37mm, maar nu steeds vaker worden er modellen geproduceerd die een maatje groter zijn.
De sbgr099 heeft geen datum, een gangreserve van 72uur, een geblauwde secondewijzer en een zilveren sunburst plaat. Met zijn 42mm een werkelijk prachtige blikvanger. Wat ik zo mooi vind aan dit model is de “eenvoudige geborstelde” stalen band. Vaak bestaat de band uit een 5delige link, waarvan de dunne delen gepolijst zijn.

31 likes

Hij is weer fraai!

1 like

Prachtig in zijn eenvoud… en kwaliteit!

1 like

Gaaf ding! Zo vanaf de zijkant (laatste foto) heeft ie qua profiel/vorm wel wat van de Sumo. Denk dat sommige mensen 'm te groot zullen vinden. Maar ben zelf niet zo bang voor iets groter. En een Seiko zonder datumvenster en een GS van 42mm met deze flinke gangreserve, da’s wel heel veel bijzonders in één horloge!

1 like

Hmm wel fraai natuurlijk weer van Seiko, al lijkt hij qua lijnen toch iets te robuust voor horloge dat meer naar een dress watch neigt…

Is dit jouw eigen harige arm trouwens, Paul? :wink: Of komen dezel foto’s van het web?

1 like

Ik ben heel erg harig. Dat wist je niet he :joy:

Maar zelfs bij mij (klein ventje) staat dat goed! :punch:

Is te vergelijken met een speedmaster oid

1 like

Proficiat! Zeer fraai!

1 like

Ow chips…heb ik altijd geroepen de Grand Seiko’s net te klein te vinden, brengen ze er in 42mm uit. Moet ik nog gaan sparen ook! Ik vind vooral de blauwe limited SBGR097 schitterend, maar ja, rond de 4k.

3 likes

Mooi hoor! En ik kan me helemaal vinden in wat je zegt over de vijfdelige bracelet! Proficiat!

gr, HJR

1 like

Ik dacht ik zal er een speciaal voor wilseiko laten overkomen :wink:

1 like

Boelkloedig … bedoel koelbloedig! Beauty :raised_hands:

1 like

Nou, bedankt hoor
:stuck_out_tongue:

Mijn vriendin is nog minder blij

2 likes

Fantastisch! Gefeliciteerd!
Maar … ik word wel wat jaloers.

1 like

Mooie gave klok !!! :thumbsup:

1 like

Prachtig!!!

1 like

Waar heb je deze gekocht?

1 like

ja wat moet ik zeggen, werkelijk fantastisch mooi

1 like

Heel mooi hoor.
Dit is toch wel een pracht van een horloge zeg!
Veel plezier ermee.

1 like

Heb nog een mooie Zenith te ruil :wink:

2 likes

Wat een schoonheid :heart_eyes:! Gefeliciteerd Paul :thumbsup:. Neem tenminste aan dat ie privè bezit is en niet van Pange. Mooie site trouwens!

2 likes