Grand Seiko SBGV245

Twijfel toch over de echtheid van deze aangeboden GS.

De lumen op de opgelegde indices lijkt gewoon smaller als het voorbeeld op de GS site. Ook de secondewijzer lijkt wat minder van kleur, maar dat kan evt door de foto/reflectie komen.

Origineel van de GS site:

En nog een voorbeeld van een eigenaar die dichterbij het origineel komt (ook donkere seconde wijzer).

Denken jullie dat het een kwestie van kwaliteitsverschil in foto’s is of hebben jullie ook enige twijfel. Weet ook niet zeker of de GS modellen überhaupt nagemaakt worden.

2 likes

Een goeie indicator is vaak ook de vraagprijs.

Wijzerplaten van een GS spelen over het algemeen behoorlijk met de lichtinval.
Bij iets ander licht kan het al gauw lichter/donkerder lijken.
En de renders op de officiële website zijn bij GS vaak niet echt goed vergelijkingsmateriaal.

Foto lijkt er goed uit te zien.

1 like

Ik verdenk een Takumi die met ruzie is opgestapt en de zaratsu-ambacht heeft overgebracht naar een replica-fabrikant!

1 like

:laughing:

Hier enkele foto’s van de mijne. Jouw foto lijkt hij uit proportie :thinking: en wat @Tease ook aangeeft de prijs… wat wil de persoon ervoor? Mocht je nog aanzichten nodig hebben van het horloge dan laat je maar wat weten :+1:

9 likes

Lijkt me toch echt een legit exemplaar. Het is wel altijd aan te raden om de foto’s door Google Image Search te gooien, als je hem ergens anders tegenkomt; afblijven!

4 likes

Helemaal mee eens met dit :+1:

Top bedankt voor de duidelijke foto’s !
Vraagprijs is niet uitzonderlijk, 2500€ .
Horloge speelt inderdaad aardig met het licht, denk wat ongelukkige foto’s van de verkoper.

1 like

Heb je de link naar de verkooppagina? Kunnen wij ook eens kijken :+1: voor 2500 had hij toch wat beter zijn best mogen doen met de foto’s :face_with_hand_over_mouth:

Wat is het toch ook een pracht ding. Staat bij mij wel op de lijst voor dit jaar. Geniet er van!

2 likes

Altijd vrij om eens te komen passen :grin: vind het moeilijk om te kiezen welke strap ik er om zou doen, hij kan alles hebben :star_struck:

Dit model is niet meer nieuw te krijgen denk ik? Of USA/jdm? Kom deze ieder geval niet meer tegen op de site van GS Duitsland. Of ik kijk niet goed.

1 like

Klopt enkel in USA ( ook al gigantisch moeilijk blijkbaar) en JDM… GS gunt europa geen parels :joy: mijn exemplaar is wel gemaakt eind 2020…

2 likes

Thanks. Jammer. Maar goed mocht ik m eens willen passen weet ik in ieder geval dat die op t forum aanwezig is. Volgens mij meerdere keren.

Over parels gesproken. Ik zou die Sakura weleens in t echt willen zien. En nu hou ik op t topic te kapen. :blush:

2 likes

Ik ben slecht in het beoordelen van foto’s, maar mij valt niks op aan de reddit foto. Het lijkt gewoon een wat slechte foto van het object. De lume op de eerste foto lijkt inderdaad wat dunnetjes.

De fabrieksrenders van Seiko, daar moeten ze een keer mee kappen. Die zijn al zo veel jaren zo waanzinnig slecht. Als ze nou toch eens een fatsoenlijke fotograaf aannamen om die dingen te verkopen, dat zou wat zijn. Maar goed, aan de hand van de render zou ik niets zeggen.

Zo heuren ze te zijn.

7 likes

Gaat om dit object. Staan wel duidelijkere foto’s bij inmiddels. Enige is dat de lumen inderdaad wat smaller lijkt maar dit kan ook de hoek van de foto zijn. Allemaal bedankt voor de vele reacties en foto’s ter verduidelijking!

Btw de verkoper geeft aan minimale marge te hebben dus zal wel zuivere koffie zijn.

2 likes

Lijkt mij oké deze👍 maar je kan hem bij de spaanse leverancier goedkoper hebben. Just my 2 cents😇

2 likes

Bedankt voor de tip :)!

1 like

Ik zie er niks raars aan. Mara ik ben wel altijd erg voorzichtig als het om onbekenden op Marktplaats gaat. De tip van @HorloG is ook een goeie! Even wat onderzoek doen naar de verkoper én de herkomst van de foto’s… kan nooit kwaad.

Succes, mooi ding! :ok_hand:

Volgens het laatste nieuws werkt 'ie nu bij Daihatsu.

1 like