Grand Seiko SBGV245

Gaat om dit object. Staan wel duidelijkere foto’s bij inmiddels. Enige is dat de lumen inderdaad wat smaller lijkt maar dit kan ook de hoek van de foto zijn. Allemaal bedankt voor de vele reacties en foto’s ter verduidelijking!

Btw de verkoper geeft aan minimale marge te hebben dus zal wel zuivere koffie zijn.

2 likes

Lijkt mij oké deze👍 maar je kan hem bij de spaanse leverancier goedkoper hebben. Just my 2 cents😇

2 likes

Bedankt voor de tip :)!

1 like

Ik zie er niks raars aan. Mara ik ben wel altijd erg voorzichtig als het om onbekenden op Marktplaats gaat. De tip van @HorloG is ook een goeie! Even wat onderzoek doen naar de verkoper én de herkomst van de foto’s… kan nooit kwaad.

Succes, mooi ding! :ok_hand:

Volgens het laatste nieuws werkt 'ie nu bij Daihatsu.

1 like

Ik zie ook niks geks aan de GS…ik weet alleen wel dat @Haaren daar zijn GS heeft gekocht dus @Haaren kom er eens in :sweat_smile::grimacing:

Ps: net van @junior gehoord dat dit niet de bedoeling was dus tekst aangepast…

Als @Haaren iets wil melden zou hij dat via Pb of ervaringen topic moeten doen :+1:t2:

3 likes

Die kan @Haaren je beter via PB delen, want ûh …

:wink:

2 likes

Ok ja eens, ik ga hem even aanpassen…Thanks :ok_hand:t2:

1 like

Ik heb er al wat over geschreven, goed opletten met deze man is geen aanrader.

2 likes

Aangepast

Echt?!

Ik vind het enorm spijtig dat hier geen perfect-fit stalen band voor bestaat, anders was dit vermoedelijks één van m’n toekomstige dailies geworden.

Voor mij echt 't stoerste apparaat van GS (inclusief divers!).

Via Solo idd voor ca 2400 te krijgen, wel een paar dagen/weken geduld hebben :upside_down_face:

2 likes

Bestaat wel hoor een stalen band ervoor :call_me_hand:

1 like

Ik heb de “oplossingen” al voorbij zien komen, maar het voelt (voor mij) niet alsof de band onderdeel is van het horloge. Dan vind ik het een dure zaak om een GS band te kopen en nog steeds een aftermarketgevoel te hebben.

In die prijscategorie moet 't voor mij toch 100% kloppen. In een eerste oogopslag al twijfelen is doorlopen, vind ik.

1 like

Is wel degelijk kloppend hoor :smile:! Niet bij elkaar gesprokkeld… :grin: @amusicar jij een betere uitleg? :innocent:

1 like

Ik weet het, toch blijft het voelen alsof die band vele malen beter kon ingewerkt worden in de kastlijnen.

(Ik denk trouwens nog steeds dat die GS band niet voor deze specifieke SBGV is gemaakt)

Ik kijk naar een Zenith Defy op staal ter vergelijking. Ik blijf ervan overtuigd dat een beter ingewerkte band een nog hogere wauwfactor kon verwezenlijken.

Dan kan ik je niet helpen helaas :sweat_smile: kan wel aangeven: als hij op de pols heeft gezeten dat je verkocht bent :innocent:

1 like

Op de originele strap kan ik me dat absoluut voorstellen, passen moet er nog 's van komen.

Echter als ik 3k+ op tafel gooi wil ik niet deze

aansluiting tussen kast en band. Het gooit de synergie en perfectie van de GS volledig in de war.

1 like

Ik mis het niet de stalen band daar heb ik andere horloges voor… altijd welkom om hem eens te komen passen :sunglasses::ok_hand: en geloof me het is een bandenslet :joy: @Zulu is hier meester in en veel beter in plaatjes maken :grin:

2 likes

Ik vind hem ronduit prachtig, maar weet uit ervaring dat ik voor dagelijks gebruik een staaldrager (of bescheiden dressdrager) ben.

Als ik hem 's kom passen weet je me wel met legio redenen te overtuigen waarom ik verkeerd redeneer. De horlogepot is aangevuld en het vlees is zwak, help :joy:.

1 like

Wel ik was ook zo, wou ook enkel staal…Maar vond hem zo knap dat ik hem gewoon gekocht heb en nu draag ik deze na het werk en in het weekend. En verander ik de band wel eens :grin: zeg nou zelf :smirk:

2 likes