Grand Seiko SBGW beads of rice bracelet op een SGM221, gaat dat samen?

Ik was al langere tijd gecharmeerd van de Grand Seiko BOR bracelet (A00A111J0), zoals die bekend is van de SBGW231. Helaas wordt deze bracelet officieel niet gemaakt voor de SGM221, die nét een iets grotere kast heeft, maar wel dezelfde lugbreedte van 19 mm. Toen deze BOR ineens werd aangeboden door een HF‑lid, heb ik de gok gewaagd. Volgens wat online te vinden is, zou de BOR namelijk te passen zijn op de SGM221, maar daarbij werd ook vaak aangegeven dat het geen eenvoudige klus is. Dat bleek geen loze waarschuwing. Met dunnere, 1,3 mm dikke pins is montage uiteindelijk gelukt, maar zeker niet plug‑and‑play. De pins hadden behoorlijk wat overredingskracht nodig voordat alles netjes op zijn plek viel. Geen schade opgelopen, maar het was wel even spannend.

Misschien is dit voor de GS‑puristen vloeken in de kerk, maar persoonlijk ben ik erg tevreden met het resultaat. Wat een schitterende band. De BOR geeft de SGM221 precies die extra verfijning waar ik naar op zoek was. De SGM221 gaat hierdoor veel vaker gedragen worden :stuck_out_tongue:

27 likes

Fotootje erbij?

Excuus. Was iets te snel…

1 like

Ik vind het wel mooi staan. BoR draagt comfortabel weet ik uit ervaring.

1 like

Het staat hem prima. :ok_hand:t2:

1 like

Ziet er top uit toch? Heel mooi!

1 like

Staat hem top!

1 like

Staat hem goed hoor. Misschien ietwat druk, maar kan hem goed hebben hoor :ok_hand:t2:

1 like

Veel draagplezier,voor mijn smaak een tang op een varken zoals men zegt :wink:

3 likes

Staat hem errug goed! Mooi horloge en mooie BOR!

1 like

Prachtige combinatie :ok_hand:
Goede maar wel spannende gok!
Ik weet uit ervaring dat dit echt een hele fijne band is, in ieder geval qua draagcomfort. Wat is jouw ervaring tot nu toe?

1 like

Niks mis mee toch :+1:t2:

1 like

Draagt erg comfortabel. De band is mooi dun en soepel.

1 like

Mooie combi! Puristen? Ieder zijn smaak😀

1 like

Eens!

1 like